به گزارش ایرنا، امروزه بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز بسیاری از مناطق در سطح کشور و استان به توسعه لازم دست نیافته و از بسیاری امکانات محروم هستند.
در قزوین نیز به عنوان یکی از قطب های صنعتی،کشاورزی و گردشگری کشور در جوار پایتخت مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخورداری وجود دارند که حل مشکلات آنها به یک اراده جمعی و فرهنگ بسیجی نیاز دارد.
در این راستا سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین آمادگی خود را برای حل مشکلات ، ارتقای خدمات رسانی و افزایش رضایتمندی ها اعلام کرده و با سازماندهی و اعزام 150 گروه جهادی به مناطق کمتر توسعه‌یافته اقدام کرده است.
این گروه‌های جهادی در جغرافیای هدف که حاشیه شهرها و مناطق محروم بوده مستقر شده و با بررسی چالش‌های پیش روی مناطق به ارائه خدمات آموزشی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی و... اقدام می کنند.
در میزگرد ایرنا با هدف بررسی نقش و تاثیر گروه های جهادی در مناطق محروم استان به عملکرد و تاثیر این گروه ها پرداخته شد.

*** نیروهای جهادگر بازویی توانمند برای کمک به دولت هستند
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در این میزگرد گفت: طبق فرموده امام راحل بسیج لشکر مخلص خداست و باید این لشکر مخلص فرهنگ عملی ایثارگری و خدمت رسانی، شجاعت و تعهد را به نمایش بگذارد.
سرهنگ حمزه برین افزود: انقلاب اسلامی از بدو شکل گیری تا تثبیت از فرهنگ بسیجی در برهه های مختلف بهره گرفته است و امروز در مسیر استمرار انقلاب از این فرهنگ ناب بهره مند می شود.
وی ادامه داد: در برهه ای از تاریخ، فرهنگ بسیجی در تبلور روحیه ایثارگری و ایستادگی به نمایش گذاشته شد که دستاورد آن تقدیم 230 هزار شهید گلگون کفن و صدها هزار رزمنده بود.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان افزود: امروزه نیروهای بسیجی وظیفه خود می دانند که فرهنگ بسیج را در رفع غبار محرومیت از چهره روستاها و حاشیه شهرها به نمایش بگذارند و با پوشیدن لباس خدمت با اشتیاق تمام برای خدمات رسانی به مردم محروم جامعه اقدام کنند.
وی گفت: ما معتقدیم بسیج می تواند به عنوان یک بازوی توانمند و متعهد در کنار دولتمردان قرار گرفته و ظرفیت خود را برای افزایش سرعت قطار انقلاب و ارتقای خدمت رسانی در اختیار دولتمردان قرار دهد.
برین اضافه کرد: امروزه بسیج در عین اینکه توان رزمی خود را به رخ دشمنان می کشد این ظرفیت را بالقوه و بالفعل دارد که در کنار مسئولان و مدیران برای خدمات رسانی اقدام کند.
وی با بیان اینکه بسیج نیاز جامعه را می سنجد و متناسب با آن برای خدمات رسانی اقدام می کند یادآور شد: نیروهای بسیجی با نمایش اقتدار توان رزمی خود در رزمایش محمد رسول الله 2 به مسئولان پیام می دهند که برای همکاری و مساعدت در حوزه خدمات رسانی و اجرای برنامه ها آماده هستند و می توانند همین ظرفیت و توانمندی را در حوزه خدمات رسانی به کار گیرند.
این مسئول سپاه استان ادامه داد: امروزه توان سپاه و بسیج در حوزه های تربیتی، عمرانی، سلامت و اشتغال در دورترین نقاط روستایی استان فعال شده است و در قالب گروه های جهادی، دانشجویی، محلات، متخصصان، اقشار و هسته های جهادی مردمی برای پیشبرد برنامه های دولت و رفع چهره محرومیت در سطح روستاها تلاش می کنند.
وی با اشاره به تاثیر حضور گروه های جهادی در روستاها افزود: انعکاس مظلومیت و محرومیت مردم مناطق کم برخوردار، تقویت ارتباط مردم و مسئولان، فراهم شدن زمینه سرکشی و حضور مسئولان در روستاها، ایجاد یک پیوند و صمیمیت میان مردم و مدیران و افزایش مشارکت مردم در حل مشکلات از جمله فواید حضور گروه های جهادی در مناطق محروم است.
برین خاطر نشان ساخت: کاهش هزینه های اجرای طرح های عمرانی، ایجاد امید به آینده در میان مردم، تقویت فرهنگ بسیجی و مشارکت همگانی برای رفع مشکلات از دیگر فواید حضور گروه های جهادی برای حل مشکلات مناطق کم برخوردار و روستایی است.
وی افزود: گروه های جهادی در طول سال به مناطق خدمت اعزام شده و باید طی سه سال در منطقه مورد نظر در کنار سایر دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی و رفع محرومیت ها تلاش کنند.
برین گفت: حضور گروه های جهادی در مناطق محروم باعث شده است با یک ارتباط میان مردم و مسئولان بسیاری از مشکلات مناطق محروم و فعالیت های عمرانی حل شود که باید از این حضور موثر و مفید درکنار سایر دستگاه ها تشکر کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کنگره سه هزار شهید استان افزود:این کنگره که بزرگترین رویداد فرهنگی استان است با مشارکت و همراهی همه دستگاه های استان و سازمان ها و نهادها در آبان ماه سالجاری برگزار می شود.
برین با بیان اینکه شهدا الگوی اصلی و چراغ روشنگر راه انقلاب برای همه دوران ها هستند افزود: با برگزاری این کنگره ضمن گرامیداشت جایگاه ایثارگری و شهادت می توانیم برای جوانان و نوجوانان و مدیران و مسئولان الگوسازی کرده و راه انقلاب را با تاسی از شهدا پیش ببریم.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که جنگ ما گنج بود و باید از این گنج بیشتر بهره برداری شود افزود: برپایی چنین گنگره هایی تلاش برای استخراج از این معدن گرانسنگ است تا مرواریدها و زر و گوهرهایی نایاب از فرهنگ ایثار و شهادت در دسترس جوانان و نوجوانان قرا گیرد.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: مردمی بودن و مشارکت همه دستگاه ها و تلاش برای بازگویی بخش های ناگفته از فرهنگ ایثار و شهادت در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از ویژگی های مثبت این کنگره است که از طریق برگزاری نمایشگاه ها و یادواره های قشری ، تخصصی و استفاده از سخنرانان کشوری و ملی محقق خواهد شد.

***150 گروه جهادی به حاشیه شهرها اعزام شدند
معاون عملیات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین نیز در این میزگرد گفت: 150 گروه جهادی که اغلب از 10 تا 15 نفر تشکیل شده اند این بار به حاشیه شهرها برای محرومیت زدایی اعزام شدند.
سرهنگ رضا اسماعیلی افزود:این گروه ها بنا بر نیاز از گروه های متخصص و توانمند در بخش های مختلف پزشکی و مسائل عمران و آبادانی از 9 تا 29 شهریور به تمامی نقاط هدف اعزام شده و برای خدمات رسانی اقدام می کنند.
وی ادامه داد: این اعزام گروه های جهادی به رژه با شکوه یگان های مسلح سراسر استان در 31 شهریورماه پیوند خورده و بعد از آن در تجمع بزرگ 20 هزار نفری در هفته دفاع مقدس و در نهایت به حضور حداکثری در کنگره ملی سه هزار شهید استان در 24 آبان ختم می شود.
اسماعیلی گفت: این گروه های جهادی باید سه سال در یک منطقه ثابت مستقر شده و برای حل مشکلات آن منطقه از صفر تا صد اقدام کنند.
معاون عملیات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: این گروه های جهادی از دانشجویان نخبه و توانمند با تخصص های مختلف هستند و بدون هیچ گونه چشمداشتی با نیت پاک خالص قربت الی الله برای خدمات رسانی به مناطق محروم اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه گروه های جهادی از 9 تا 29 شهریور به مناطق محروم اعزام می شوند افزود: این اعزام ها نقش موثری در کامل کردن پازل خدمات رسانی دارد که باید در کنار سایر ماموریت های هفته دفاع مقدس و تجمع 20 هزار نفری نمایش اقتدار برگزار شود.

*** رزمایش محمد رسول الله مقدمه تجمع بزرگ 20 هزار نفری است
معاون عملیات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رزمایش عاشورایی اقتدار و صلابت سپاهیان حضرت محمد رسول الله 2 به مدت 24 ساعت با حضور 16 گردان بیت المقدس از هفت ناحیه سپاه در قزوین برگزار شد.
اسماعیلی افزود: این تجمع با هدف تجدید خاطره گردهمایی سپاهیان کشور در رزمایش حضرت محمد رسول الله یک که در سال 65 در ورزشگاه 100 هزار نفری آزادی برگزار شد به نام رزمایش حضرت محمد رسول الله 2 نامگذاری شد.
وی ادامه داد: ایجاد روحیه ایثارگری، ایستادگی، تقویت روحیه تاب آوری در جامعه و نیروهای انقلاب و ایجاد یاس و ناامیدی در بین دشمنان ایران و استکبار و ایادی آنها در منطقه از جمله اهداف برگزاری این رزمایش بود.
این مسئول افزود: این رزمایش به صورت کشوری طبق جدول زمانبندی سازمان بسیج با حضور بسیجیان استان سمنان 11 شهریورماه در قزوین برگزار شد و در سلسله ماموریت ها و تمرینات تاکتیکی گردان های شرکت کننده قرار گرفت.
اسماعیلی ادامه داد: این رزمایش به مدت یک ماه با حضور بسیجیان استان های دیگر در سراسر کشور ادامه دارد و در آن تاکتیک ها و تکنیک های دکترین سپاه برای مقابله با دشمن خارجی، اجرای طرح های دفاعی، برخی از تاکتیک های امنیتی، برگزاری ایست های بازرسی، گشت های محله محور برای تامین امنیت محله ها و شهرها، اجرای میدان تیر دوره ای به منظور ارتقای سطح تیراندازی و... اجرا و تمرین می شود.
معاون عملیات سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: این گردان ها در طول سال آموزش های انفرادی را در قالب پدافند غیر عامل دفاع از کوی و برزن و دفاع از مقر پشت سر گذاشته اند و باید حتما آموزش های جمعی و یگانی را سپری کرده تا بتوانند در هنگام لازم از این تاکیتک ها و تکنیکها استفاده کنند.
وی با اشاره به نتایج به دست آمده از این رزمایش گفت: به گفته تیم های ارزیابی، خروجی و نتایج لازم از این رزمایش به دست آمد و امیدواریم با برگزاری دوره های بعدی هر روز بر توان و ارتقای رزمی این گردان ها بیفزایم.
این مسئول گفت: رزمایش محمد رسول الله 2 مقدمه تجمع بزرگ حدود 20 هزار نفر از سازمان رزم سپاه در یکی از نقاط استان است که در هفته دفاع مقدس امسال برگزار می شود.
اسماعیلی یادآور شد: این تجمع نشان می دهد ظرفیت و توانمندی سپاه و بسیج در استان برای حضور در بزنگاه ها و حل مشکلات و همچنین آمادگی برای مشارکت در تجمع بزرگ هفته دفاع مقدس چقدر است.

*** نقش رسانه های استان در انعکاس مشکلات بی بدیل است
مسئول بسیج رسانه استان قزوین نیز در این میزگرد گفت: خبرنگاران در همه ابعاد یک جامعه از قبیل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی مشارکت و حضور موثری دارند و می‌توانند در حل مشکلات کشور تاثیر بسزایی داشته باشند.
محمد کشاورز افزود: می توانیم با یک هدفگذاری مناسب در رسانه‌های استان به ارتقای جایگاه استان کمک کرده و برای حل معضلات و افزایش روحیه در میان مردم اقدام کنیم.
وی گفت:مقام معظم رهبری تاثیرگذاری رسانه ها و شبکه های اطلاع رسانی اینترنتی را از سلاح و موشک و بمب اتم بیشتر دانستند که نشان دهنده جایگاه واقعی رسانه ها در تبیین مسائل جامعه است.
کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رزمایش محمد رسول الله 2 که در قزوین برگزار شد گفت: امروزه نشان دادن توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران در سطح دنیا نقش موثری در افزایش امنیت و توان دفاعی کشور دارد و موجب می شود دشمنان از نگاه تجاوزگرانه و اهداف سلطه جویانه خود دست بکشند.
وی با اشاره به جایگاه رسانه ها برای تبیین قدرت بازدارندگی کشور افزود: رسانه‌ها و خبرنگاران می توانند اقدامات تاکتیکی و رزمایش‌های مختلفی را که همواره در سطح کشور برگزار می شود به خوبی انعکاس داده و میزان توانمندی و توانایی نیروهای داخلی را در مقابله با تهاجم خارجی به دنیا مخابره کنند.
کشاورز با بیان اینکه برگزاری چنین رزمایش هایی نقش مهمی در بالا بردن توان دفاعی و آمادگی رزمی بسیجیان دارد افزود: این نوع برنامه های رزمی روحیه جهاد، ایثار، فداکاری، گذشت و فرهنگ دفاع مقدس را همچنان در جامعه ایران زنده و پویا نگه می دارد و مانع دست یابی دشمنان به اهداف شوم و نقشه های براندازانه خود می شود.
وی با اشاره به پیام رزمایش محمد رسول الله 2 گفت: در این رزمایش اقتدار و توان بالای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران مایه یاس و ناامیدی دشمنان شده و نقطه امید ملت مومن و انقلابی ایران و همچنین دیگر ملت های مسلمان و آزاده دنیا خواهد بود.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.