به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، جمشید کاووسی افزود: این پرنده که در طبیعت آسیب دیده بود توسط دوستداران محیط زیست به این اداره در قزوین تحویل داده شده بود که پس از مراقبت و درمان، رها سازی شد.
به گفته این مسئول، دلیجه از پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان و در زمره پرندگان حمایت شده است.
کاووسی یادآور شد: پستانداران کوچک به طور معمول مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه ها یا حشرات بزرگ را شکار کرده و به این ترتیب نقش مهمی را در کنترل بیولوژیکی آفات برعهده دارند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست قزوین ضمن قدردانی از همه علاقه مندان به حیات وحش که در امدادرسانی به حیوان های آسیب دیده همکاری می کنند، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده گونه های وحشی آسیب دیده آن را به نزدیک ترین واحد محیط زیست تحویل داده تا پس از مراقبت، در صورت امکان آن را دوباره به طبیعت بازگردانند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و 2 منطقه حفاظت شده رودبار الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با 118 و 49 هزار کیلومتر مربع وسعت است.
همچنین دشت الله آباد و مناطق فتح آباد بویین زهرا و کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.