به گزارش ایرنا، در این مراسم داود محمدی نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، علی صفری شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین حضور داشتند .
شاهرخ اکبری دیلمقانی، رضا ازی محمدی، مهدی رنگچی،ریبین حیدری، علی چراخی، صالح موسویان، محسن ناصریان،هادی عارفی،محمد علی جمالی،ملک دادیار گروسیان، قدرت الله معماریان، نادر قشقایی، هادی ضیاء الدینی، بیژن غنچه پور و صبرعلی لوائی 15 هنرمند مجسمه ساز شرکت کننده در این سمپوزیوم بودند.
دبیر هنری نخستین سمپوزیوم سردیس شهدا و مفاخر قزوین در مراسم اختتامیه گفت: جمع آوری استادان برای حضور در این همایش کار بسیار دشواری بود که در نهایت از میان 400 مجمسه ساز برجسته کشور 15 هنرمند برای حضور در این سمپوزیوم انتخاب شدند.
حسین تک زارع افزود: چون مجسمه های ساخته شده در این سمپوزیوم از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند بعد از قالب گیری برای برنزه کردن آنها اقدام خواهیم کرد تا ضریب ماندگاری آنها افزایش یابد.

***سمپوزیوم مفاخر و شهدای قزوین نشاط خاصی را میان مردم ایجاد کرد
یکی از هنرمندان این سمپوزیوم نیز گفت: برگزاری این همایش علاوه بر ساخت تندیس و مجسمه مفاخر و شهدا یک کلاس رده عالی برای دانشجویان این رشته شد که نتیجه آن در سمپوزیوم های سالهای آینده قابل مشاهده است.
صالح موسویان افزود:حدود 2 هزار نفر ساعت بازدید از این سمپوزیوم صورت گرفت که ضمن مرور خاطرات شهدا و مفاخر نشاط و فرح خاصی را میان مردم به وجود آورد.
موسویان یادآور شد: این مجسمه ها باعث ایجاد احساس تعلق به مفاخر، تقویت مکان، ایجاد آرامش در فضای بصری شده و نقش بسیار موثری در تقویت هویت فرهنگی ایفا می کنند.
این هنرمند مجسمه سازی گفت: امروزه باید باور کنیم مجسمه ها یک اثر تزیینی نیستند و به دلیل هویت تعریف شده خود در برنامه های شهری مورد توجه قرار می گیرند.
اولین سمپوزیوم ساخت سردیس شهدا و مفاخر قزوین از 2 تا 9 شهریورماه در قزوین برگزار شد.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.