در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به منظور بازخوانی و تبیین مبانی، اصول، آرمان ها و دستاوردهای انقلاب نخستین جلسه کارگروه ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری به دستور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه و محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان، با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه ها ونهادهای مختلف  نهم تیر ماه در  نمایندگی اصفهان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) برگزار شد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام عباس کمساری مدیر نمایندگی اصفهان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اصفهان و رئیس کارگروه ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری در استان اصفهان در این جلسه گفت : در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم؛ به یقیین یکی از موضوعاتی که مطرح و در باب آن سخن و تحلیل می شود، موضوع چیستی و چرایی انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: درک چیستی و چرایی انقلاب بی شک بدون معرفت همه جانبه نسبت به معمار آن، یعنی امام خمینی(س)، ممکن نیست وحاصل نمی شود و  بر همین اساس مقام معظم رهبری فرمودند که این انقلاب بی نام خمینی در هیچ جای عالم شناخته شده نیست. اگر ما توانستیم شخصیت امام را بشناسیم و تحلیل کنیم و به جامعه، خصوصا نسل جوان، ارائه کنیم هم انقلاب شناخته شده و بیمه می شود، و هم یک مرجعیت فکری به جامعه و نسل جوان ارائه داده ایم.

کمساری افزود: امروز بیش از هر زمان دیگر به باز تولید اندیشه امام در جامعه نیازمندیم، و تنها نسخه حل مشکلات کشور بازگشت و رجوع به اندیشه امام(س) است، و برای این امر نیازمند کالبد شکافی، تفسیر و تبیین اندیشه امام خمینی(س) به زبان روز هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای جامعه امروز انعکاس اندیشه امام برای نسل جوان است، تصریح کرد: شاخصه هایی از اندیشه امام (س) مثل عدالت  گویی، آرمان گرایی، وحدت گرایی، مصلحت گرایی، مردم گرایی، عقل گرایی، قانون گرایی، امید به آینده، اعتماد نسبت به حکومت، جوان گرایی، خداباوری، مبارزه با تحجر و خرافات و استکبارستیزی امروز مورد نیاز و استقبال جامعه است که باید در اندیشه امام آن را واکاوی نمود.

در ادامه جلسه نمایندگان هر یک از دستگاه ها پیشنهادات و نظرات خود را جهت ترویج این گفتمان نورانی بیان کردند و برگزاری همایش جهان اسلام و اندیشه نورانی حضرت امام خمینی(س)، ایجاد سامانه آموزش مجازی جهت ترویج اندیشه و گفتمان حضرت امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری، برگزاری جشنواره تئاتر استانی با محوریت اندیشه و سیره علمی حضرت امام خمینی(س) ومقام معظم رهبری و همچنین تهیه  و چاپ ره توشه تبلیغی از سیره عملی امام و مقام معظم رهبری و ارائه به ائمه جمعه وامام جماعات و روحانیون از جمله مصوبات این جلسه بود.

 

3

1

2

4

5

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.