سمینار امام خمینی (س) و ادبیات معاصر به همت مرکز تحقیقات فارسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با همکاری واحد ادبیات موسسه‌ی تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)، با حضور آقای سعید‌بیگ سفیر کشور تاجیکستان در دهلی نو و شاعران و هنرمندانی از ایران، ادیبان و شخصیت‌های فرهنگی از هند و تعدادی از خانواده‌های ایرانی، روز دو‌شنبه 15 خرداد ماه1391 ساعت 2 در تالار اجتماعات خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو با اجرای علیرضا قزوه شاعر و نویسنده ایرانی برگزار شد. هنرمندان حاضر از طرف موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، محسن کریمی راهجردی (مترجم)، رضا مهدوی (نوازنده سنتور)، محمد حشمتی (خواننده)، عبدالجبار کاکایی (شاعر و نویسنده) و دکتر حمید ضیایی در این مراسم حضور داشتند.

محوریت اصلی برنامه بر اساس دو مناسبت ملی و مذهبی 15 خرداد و 13 رجب و اکثر صحبت‌ها و مطالبی که در این مراسم نقل شد، پیرامون همین موضوع بود. همچنین از ادیبان و چهره‌های فرهنگی کشور هندوستان که در این مراسم حضور پیدا کرده بودند، نیز می‌توان به پروفسور طلحه رضوی برق، دکتر دهر میندر نات، پروفسور شریف حسین قاسمی، دکتر سید محمد یونس جعفری و جوهر علی خان اشاره کرد که پیرامون موضوع 13 رجب و 15 خرداد مطالبی ارائه نمودند. محمد حشمتی و رضا مهدوی در بخشی از برنامه غزلی از امام خمینی (س) را به صورت زنده برای حضار اجرا کردند.

عبدالجبار کاکایی هم در این مراسم یک قطعه شعر خود را به مناسبت 13 رجب در ساحت مقدس حضرت علی علیه‌السلام با عنوان «رها شدیم» برای حضار قرائت کرد. این مراسم که پذیرای حدود 200 نفر در روز 15 خرداد بود، بعد از اتمام تمامی بخش‌ها و پذیرایی از حضار در ساعت 22 خاتمه یافت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.