غرفه بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در بخش بازار جهانی بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به عنوان غرفه برتر این بخش برگزیده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، غرفه بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در بخش بازار جهانی بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به علت تعدد آثار ترجمه شده در زبان های مختلف و جذب مخاطبین به عنوان غرفه برتر این بخش برگزیده شد.

محمدرضا عبداللهی فرد مدیر غرفه بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی گفت: آثار ترجمه شده موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در بخش بین الملل قریب به 27 زبان را شامل می شود که از دو تا 25 عنوان در هر زبان را به مخاطبین عرضه می کند.

وی در تشریح فعالیت های صورت گرفته در غرفه بین الملل ادامه داد: فیلم زندگی نامه امام خمینی نیز به زبان انگلیسی و عربی به نمایش گذاشته شد و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت. لوح فشرده صحیفه امام به زبان انگلیسی با قابلیت جستجو نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت. تعدادی بسته های فرهنگی که شامل فهرست آثار ترجمه شده موسسه به زبان های خارجی، یک عنوان کتاب و سالنامه میلادی نیز به غرفه داران خارجی اهدا گردید که امکان ارتباط موسسات فرهنگی غیرایرانی با موسسه را فراهم می کند.

وی افزود: فعالیت دیگری که در این دوره نمایشگاه پیگیری گردید جذب مترجمین و محققین و مولفینی بود که در حوزه مخاطبین غیرفارسی زبان خارج از کشور صاحب اثر، اندیشه و عقیده بودند. با این افراد گفتگو و مذاکره گردید تا بتوانیم طی سال در برنامه های آینده از همکاری آنها بهره مند شویم.

عبداللهی فرد ادامه داد: سایت پرتال انگلیسی امام خمینی(س) نیز طی نمایشگاه به مخاطبین معرفی گردید و علاقمندان این امکان را داشتند که به صورت آنلاین از بخش های مختلف این سایت بازدید کنند و این بخش نیز مورد توجه مخاطبین قرار گرفت. پیشنهادات و نظرات مخاطبین نیز برای غنای بیشتر و پربارتر کردن پرتال انگلیسی می توانست مورد توجه قرار گیرد، توسط مخاطبین ایرانی و غیرایرانی ارائه می شد گردآوری گردید تا مورد بررسی و استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بخش بازار جهانی کتاب برای نمایش کتاب است و فروش کتاب وجود ندارد از طریق فرم های سفارش کتاب درخواست های علاقمندان دریافت گردید و پس از نمایشگاه آثار درخواستی برای این افراد ارسال خواهد شد.

مدیر غرفه بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی خاطرنشان ساخت: نمایشگاه کتاب صحنه مناسبی بود برای اینکه آثار خودمان را در بوته نقد و بررسی قرار دهیم و با نظر مخاطبین در این زمینه آشنا بشویم. به همین علت طی روزهای نمایشگاه با مخاطبین و افرادی که با مجموعه در ارتباط بودند در رابطه با عناوین کتاب ها، سطح ترجمه، شکل ظاهری و قطع کتابها همفکری می کردیم. برخی از مخاطبین اعم از دانشجویان و اساتید غیرایرانی و سفارتخانه های مختلف نیز عناوین تازه ای را پیشنهاد می دادند و نظرات و پیشنهادات گردآوری شده که مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

عبداللهی فرد در پایان افزود: در روز پایانی بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به عنوان غرفه برتر بخش بازار جهانی برگزیده شد و تقدیرنامه و جایزه ای نیز به معاونت بین الملل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی تعلق گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.