دکتر"سید محمد حسینی" وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی صبح امروزبه همراه جمعی از معاونین ، مدیران و کارکنان این وزارتخانه وجمعی از اهالی فرهنگ وهنربا حضور در حرم مطهرامام راحل و نثار تاج گل با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به مناسبت سی ودومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ششمین روز دهه فجر، دکتر"سید محمد حسینی" وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی به همراه مدیران ومعاونین با حضور در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و نثار تاج گل بار دیگر با آرمانهای آن یار سفر کرده تجدید میثاق کردند.
پس ازانجام این مراسم، وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگاران گفت:" حرکت امام و نهضت ایشان عزت و سربلندی را برای مردم ایران به ارمغان آورد. تجدید بیعت ما حرکتی نمادین است و نشان دهنده ی صیانت،دیانت و پاسداری از اندیشه ها و آرمانهای امام است."
وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی گفت:"هر ساله در ایام دهه مبارک فجر توفیقی حاصل می شود تا در جمع اهالی فرهنگ و هنر، شاعران و نویسندگان مطبوعات و رسانه ها با امام خمینی (س) تجدید بیعت کنیم، زیرا همه ما مدیون و وام دار امام خمینی (س) هستیم.
وی خاطر نشان کرد:" مردم با روز 22 بهمن انس گرفته اند. سرودهای آن دوران یادآور حضور و وحدت ملت ایران است. انسجام ما موجب دلگرمی و قوت قلب همه مسلمانان جهان است."
وی در پایان افزود:"حساسیت راهپیمایی 22 بهمن امسال بیشتر از سالهای گذشته است و بهتر است که اندیشه ها و آرمانهای امام درقالب کارهای هنری عرضه شود. بزرگترین جشنواره ها در این ایام برگزار می شوند.جشنواره هایی نظیر فیلم ،تئاتر ،موسیقی،شعر و هنرهای تجسمی تا بر شادی مردم بیافزایند .این جشنواره ها یادآور روزهای خاطرانگیز انقلاب اسلامی هستند."

در ادامه‌ این مراسم، جلیل رسولی - هنرمند خوشنویس - در سخنانی در رابطه با نگارش دیوان امام (ره) اظهار کرد: امروز زمانی را که دیوان امام (ره) را خوشنویسی می‌کردم، به یاد آوردم و خاطراتم برایم زنده شد.
او افزود: شعرهای ایشان به زندگی‌ام برکت داد و امیدوارم در روز قیامت، امام (ره) دست مرا بگیرند.
حجت‌الاسلام محمدجواد ادبی - رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی - نیز در این مراسم در توصیف حضرت امام (ره)، اظهار کرد: حضرت امام مردی بود که انقلابی در مسیر حقیقت‌جویی و راستی و طهارت برپا کرد.
او در ادامه عنوان کرد: هنوز هم شأن و شخصیت امام، آن‌چنان که باید، شناخته نشده است. حضرت امام در خاطرات‌شان می‌فرمودند، در سال 42 که مأمورین برای بردن من به منزلم آمده بودند، می‌دیدم که اضطراب بسیار زیادی دارند؛ اما من که نمی‌دانستم به کجا خواهم رفت و آیا زنده می‌مانم یا نه، به خدا قسم که یک لحظه هم نترسیدم.
ادبی در پایان گفت: برای همه‌ی ما تکلیف است که در هر جایگاهی، چنین حریمی را در فضای انقلاب پاس بداریم.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.