مراسم رونمایی از کتاب «صداهایی که شنیده نشد» سه شنبه 19 اسفند در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار می شود.

به گزارش جماران؛ مراسم رونمایی از کتاب «صداهایی که شنیده نشد» اثر دکتر بشیر معتمدی سه شنبه 19 اسفند ساعت 15 با حضور وی، عباس عبدی و حسین راغفر در موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران (واقع در خیابان نوفل لوشاتو، بعد از تقاطع آراکلیان، شماره 87) برگزار خواهد شد. 

 

دکتر بشیر معتمدی در پیشگفتار این کتاب نوشته است:

در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب و سپس در نخستین سال از دهه پنجم انقلاب، سلسله نشست‌ها و برنامه هایی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد تا در قالب گفتگوهای دو طرفه، در فضای نخبگانی کشور، کاستی‌های چهار دهة گذشته و چالش‌های دهة پنجم بازخوانی و بررسی شود.

نخستین همایش با عنوان «صداهایی که شنیده نشد» در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به مناسبت انتشار کتابی به همین نام با همکاری پایگاه خبری جماران در بهمن ماه ۱۳۹۶ برگزار شد تا اعلام نماید اگر کتاب مورد اشاره که گزارشی از مجموعه پژوهش‌هایی است که در سال‌های میانی دهه‌50 انجام شد و در آستانه انقلاب شنیده نشد، این بار  زنگ هشدار را باید برای انقلاب اسلامی به صدا درآورد. لذا سه نشست با محورهای «استبداد»، «نابرابری» و «فساد» پیرامون وضعیت فعلی جامعه ایران برگزار شد.

دومین همایش در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ و در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با عنوان «چالش های انقلاب اسلامی در دهه پنجم» برگزار شد و پنج آرمان اصلی انقلاب در قالب پنج نشست با عنوان های «اسلامیت»، «جمهوریت»، «آزادی»، «عدالت» و «استقلال» مورد ارزیابی دوباره قرار گرفت. این نشست‌ها با حضور اندیشمندان و چهره‌هایی از طیف‌های مختلف سیاسی و دانشگاهی و به دور از مجادله‌های سیاسی و صرفاً با هدف تعمیقِ تئوریک مباحث مرتبط با انقلاب اسلامی برگزار شد که حاصل آن بدون هیچ‌گونه دخل و تصرفی در قالب کتاب حاضر به مخاطبان علاقه‌مندان تقدیم می‌شود.

در پایان لازم می دانم از همراهی جناب آقای دکتر محمد سالار کسرایی و جناب آقای دکتر محمود کریمی علوی معاونین فرهنگی وقت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و کلیه همکاران پژوهشگاه به ویژه جناب آقای منوچهر صابر تشکر نمایم که همراهی و همکاری لازم را جهت برگزاری این دو همایش نمودند. البته آغازگر این مسیر که نخبگان و صاحب نظران بتوانند بدون هیچ واهمه ای دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را پیرامون وضعیت جامعه در محافل علمی و دانشگاهی مطرح نمایند، سرکار خانم دکتر اشرف بروجردی رئیس فعلی سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاون فرهنگی پیشین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی بودند که از اعتماد و حمایت بی دریغ ایشان نیز سپاسگزارم. امید است این صداها و این دغدغه ها و دل نگرانی های نخبگان جامعه که همگی دلسوز ایران و انقلاب هستند، این بار شنیده شود.   

بشیر معتمدی

بهمن ۱۳۹۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.