معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی از برگزاری همایش ملی-دانشجویی حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: رویداد ملی- دانشجویی سردار قاسم سلیمانی با همکاری تمام مراکز جهاد دانشگاهی و برگزاری ۳۰ رویداد از ۱۳ دی ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار جماران، عیسی علیزاده روز شنبه در نشست خبری رویداد ملی-دانشجویی سردار قاسم سلیمانی که به صورت مجازی برگزار شد، با اعلام خبر برگزاری همایش ملی-دانشجویی حاج قاسم سلیمانی، گفت: سال گذشته با شهادت سردار سلیمانی به این نتیجه رسیدیم که جامعه دانشگاهی می تواند به خوبی شخصیت سردار شهید را به تصویر بکشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: هدف ما معرفی صحیح و درست شخصیت سردار سلیمانی با استفاده از فضای ادبی است که دانشجویان می توانند در آن نقش موثری داشته باشند.

وی اظهار داشت: در این رویداد ملی اساتید داخلی و بین المللی از طریق فضای مجازی شرکت می کنند و اگر معرفی درستی از شخصیت سردار سلیمانی داشته باشیم می توان او را به عنوان الگوی دینی و ایرانی به جهان نشان داد.

علیزاده تأکید کرد: متأسفانه در حوزه هنری نتوانستیم شخصیت های ملی، دینی و مذهبی را به خوبی به تصویر بکشیم و نیاز است ظرفیت ها را دخیل کنیم.

مهدی عباسی، سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، نیز در این نشست خبری گفت: شهادت سردار سلیمانی نه تنها در حوزه سیاسی بلکه در حوزه فرهنگی نیز اتفاق بزرگی بود. مخاطب اصلی این برنامه دانشجویان و اساتید هستند و رویداد در دو بخش پژوهشی و فرهنگی و هنری از ۱۳ دی ماه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه همایش علمی و پژوهشی ۲۱ بهمن با حضور اساتید و دانشجویان برگزار و ۳۰ مقاله در این همایش ارائه خواهد شد، ادامه داد: ۱۳ دی ماه به نوعی شروع رسمی رویداد ملی و دانشجویی سردار سلیمانی است و تا ایام دهه فجر ادامه دارد.

عباسی افزود: روی محورهایی همچون مقاومت، سیره مدیریتی سردار سلیمانی، اسطوره شناسی مقاومت، الگو سبک زندگی، نقش سردار در طرح های منازعه منطقه ای، وصیت نامه سردار، مبانی جامعه شناسی سردار تمرکز شده است.

عباسی اضافه کرد: فراخوان آثار ادبی و هنری هفته آینده اعلام خواهد شد، تعداد رویدادها در قالب این برنامه قابل توجه است و از هفته آینده تا پایان دهه فجر بیش از ۳۰ برنامه با محوریت سردار سلیمانی برگزار می‌شود. در واقع در زمینه بزرگداشت سردار سلیمانی، جهاد دانشگاهی با فراوانی برنامه‌ها مواجه است.

وی با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات تا ۸ دی ماه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی سامانه ای را طراحی کرده، دانشجویان می‌توانند آثار خود را از طریق این سایت ارسال کنند و مهلت ارسال آثار هنری تا پایان دی ماه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.