رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با رییس کتابخانه ایالتی باواریا، رییس آرشیو دولتی مونیخ و رییس کتابخانه بین المللی کودکان و نوجوانان ملاقات و در خصوص توسعه همکاری های فی ما بین تبادل نظر کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دکتر سید رضا صالحی امیری در ملاقات با رییس کتابخانه دولتی باواریا ضمن تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های علمی و فرهنگی ایران و آلمان گفت: ایران در منطقه خاورمیانه جایگاه والایی به لحاظ فرهنگی و تمدنی دارد و به دلیل رویکرد عقلانی و رحمانی تشیع به دین اسلام قطب تحولات سیاسی و دینی در جهان اسلام خواهد بود.
مشاور رییس جمهور با اشاره به نقش مثبت آلمان در مذاکرات هسته ای افزود: ذهنیت جامعه ایران نسبت به آلمان مثبت است ولی متاسفانه نسل های جدید دو کشور با فرهنگ غنی طرف مقابل خیلی آشنایی ندارند.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی پیشنهاد کرد نمایشگاه معرفی میراث مکتوب و مستند ایران در مونیخ و نمایشگاه معرفی میراث مکتوب آلمان در تهران برگزار شود.
در پایان این ملاقات که نکونام سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مونیخ نیز حضور داشت رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی یک تابلو از نسخه فاکسیمیله نقشه تاریخی آلمان مربوط به قرن ١٦ میلادی که اصل آن در مخزن کتابخانه ملی ایران نگهداری می شود به رییس کتابخانه ایالتی باواریا اهدا کرد.
 
دیدار با رئیس آرشیو دولتی مونیخ
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سفر به آلمان با رییس آرشیو دولتی مونیخ ملاقات و بر ضرورت توسعه همکاری های فرهنگی و مبادله اسناد تاریخی دو کشور تاکید کرد.

در حاشیه این ملاقات صالحی امیری بازدیدی از مخزن آرشیو دولتی مونیخ داشت و برای نخستین بار اسنادی تاریخی از روابط ایران و آلمان در دوره قاجار را رویت کرد برای نخستین بار منتشر می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.