پرکارترین آهنگساز سی وششمین جشنواره فیلم فجر کیست؟

امسال کارن همایونفر با فیلم‌های «به وقت شام»، «عرق سرد» و «اتاق تاریک» به عنوان پرکارترین آهنگساز در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، ساخت موسیقی فیلم های سینمایی همواره یکی از بخش های مهم روند پس‌تولید آثار است از همین رو فیلمسازان توجه ویژه ای به این بخش دارند به طوری که گاهی استودیوهای کشورهای دیگر را برای ساخت موسیقی آثارشان انتخاب می کنند.

امسال و در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور چند آهنگساز بیشتر به چشم می خورد.

کارن همایونفر یکی از آهنگسازان پر کار این دوره از جشنواره است. او که پیش از این با ابراهیم حاتمی کیا در فیلم سینمایی «بادیگارد» همکاری کرده بود امسال نیز آهنگسازی «به وقت شام» اثر این کارگردان را به عهده دارد. در این فیلم که با موضوع داعش است، هادی حجازی‌فر و بابک حمیدیان از بازیگران ایرانی فیلم‌ هستند و جمعی از بازیگران سوری و لبنانی نیز به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر آثار کارن همایونفر در جشنواره امسال می توان به فیلم سینمایی «عرق سرد» ساخته سهیل بیرقی اشاره کرد. این آهنگساز پیش از این در فیلم سینمایی «من» نخستین ساخته سهیل بیرقی نیز حضور داشت.

در پروژه سینمایی «عرق سرد» که با محوریت زنان و یک فوتبالیست زن است، بازیگرانی چون باران کوثری، امیر جدیدی، لیلی رشیدی، هدی زین العابدین و سحر دولتشاهی حضور دارند.

همایونفر همچنین موسیقی فیلم سینمایی «اتاق تاریک» به کارگردانی روح الله حجازی را نیز ساخته و با این حساب لقب پرکارترین آهنگساز سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر را به خود اختصاص داده است.

فیلم سینمایی «اتاق تاریک» داستان فرهاد و هاله است که فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده‌اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آنها را در مواجهه با مسایل جدیدی قرار می‌دهد. در این فیلم بازیگرانی چون ‌ساره بیات، ساعد سهیلی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، محمد امامی، رضا احمدی، ژیلا دایی با معرفی سید علیرضا میرسالاری حضور دارند.

در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور آهنگسازانی نیز به چشم می خورد که با ۲ اثر حضور دارند که آرمان موسی‌پور از جمله همین افراد است. او امسال فیلم سینمایی «چهارراه استانبول» به کارگردانی مصطفی کیایی و «خجالت نکش» به کارگردانی رضا مقصودی را در این رویداد هنری دارد.

«چهارراه استانبول» به موضوع فاجعه پلاسکو می پردازد که در جریان آن چند نفر از آتش نشانان کشورمان که برای کمک به حادثه دیدگان به داخل ساختمان پلاسکو رفته بودند به شهادت رسیدند. در این اثر بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی ور، ماهور الوند، مهدی پاکدل، سعید چنگیزیان، پوریا رحیمی سام، بابک بهشاد، خسرو احمدی، تینو صالحی، حسین امیدی، مسعود کرامتی، کارن کیایی و باران صوفی به ایفای نقش پرداخته اند.

«خجالت نکش» که از آثار طنز این دوره از جشنواره به شمار می آید، داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند. این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند، رخ می دهد...»

احمد مهران فر، شبنم مقدمی و لیندا کیانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

بهزاد عبدی از آهنگسازان باسابقه آثار سینمایی نیز آهنگسازی ۲ اثر با عنوان های «دارکوب» ساخته بهروز شعیبی و «هایلایت» به کارگردانی اصغر نعیمی را عهده دار است.

در خلاصه داستان «دارکوب» آمده است: «هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش و از شنیدن صداش لذت می‌بری اما اون درها رو بسته و تنهایی رو جای تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینی تنها شدی. عزیزانت رو می‌بینی و دوستشون داری ولی همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایی باتلاقه.»

در چهارمین اثر سینمایی اصغر نعیمی با نام «هایلایت» با آهنگسازی بهزاد عبدی، پژمان بازغی، آزاده زارعی، سام قریبیان، مینا وحید، الهه حصاری، یزدان فتوحی، شیوا طاهری و جمشید هاشم پور به عنوان بازیگران اصلی حضور دارند.

«سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر و «کار کثیف» ساخته خسرو معصومی ۲ اثری است که حسین علیزادهآهنگساز مطرح به ساخت موسیقی آنها پرداخته است. این آهنگساز پیش از این در فیلم سینمایی «ملکه» نیز با محمدعلی باشه آهنگر همکاری کرده بود.

بابک حمیدیان، مینا ساداتی، مسعود رایگان و هومن برق نورد از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «سرو زیر آب» جلوی دوربین علیرضا زرین دست قرار گرفته اند.

«سرو زیر آب» فیلمی دفاع مقدسی و درباره شهدای گمنام و معراج شهدا است و «کار کثیف» نیز کار و مهاجرت را دست‌مایه قرار داده است.

در «کار کثیف» پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوون هفتوان، خیام وقار، مهران نائل، پیام احمدی نیا، رضا فیاضی، سام ولی پور، اکبر معززی، مسعود فروتن، علی بهمنش، مهرداد فلاحتگر، علی محمدی، رضا یوسفی، ابراهیم عمادی، هوشنگ رضایی، حماسه دولتشاهی، سیامک نیازی، امیر پاسبان، سیمون باغداساریان، وحید حبیبیان، مهدی میراکبری، امیرحسین اصفی، مهدی جمشیدی و رضا احمدپور به ایفای نقش پرداخته اند.

ستار اورکی نیز انیمیشن سینمایی «فیلشاه» ساخته هادی محمدیان و «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد را به سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر آورده است.

داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می‌خورد. رییس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رییس گله باشد اما برخلاف تصور همه، «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود.

«ماهورا» دومین اثر ستار اورکی در جشنواره ملی فیلم فجر هم یک اثر دفاع مقدسی است که در آن کامران تفتی، بهاره کیان افشار، داریوش ارجمند، سعید آقاخانی، میترا حجار، علی اوسیوند، یوسف مرادیان و مالک سراج نقش آفرینی می کنند.

یک مستند به نام «زنانی با گوشواره های باروتی» به کارگردانی رضا فرهمند و فیلم سینمایی «جاد قدیم» ساخته منیژه حکمت نیز از جمله آثاری هستند که کریستف رضاعی آهنگسازی آنها را به عهده داشته است.

«جاده قدیم» داستان زنی کارمند را روایت می‌کند که شب عید نوروز با مشکلاتی مواجه می‌شود. نقش اصلی این فیلم برعهده مهتاب کرامتی است و آتیلا پسیانی و پرویز پورحسینی دیگر بازیگران این پروژه سینمایی هستند.

«زنانی با گوشواره های باروتی» هم مستندی با محوریت زنان و درباره گروه تکفیری تروریستی داعش است.

این آهنگسازان از پرکارترین افراد حاضر در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هستند و بقیه فیلم ها توسط افراد دیگری آهنگسازی شده اند. حال باید منتظر ماند و دید از میان ۲۵ فیلم بلند راه یافته به این رویداد هنری سیمرغ بلورین موسیقی به چه کسی می رسد؟

 

دیدگاه تان را بنویسید