واکنش داریوش مهرجویی به اکران دوباره لیلا

فیلم سینمایی «لیلا» پس از بیست سال در روز ملی سینما و در گروه هنروتجربه دوباره بر پرده سینماهای می‌آید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، داریوش مهرجویی به مناسبت اکران «لیلا» در گروه هنروتجربه یادداشتی نوشته‌ و از نمایش این فیلم پس از ۲۰ سال ابراز خرسندی کرده‌است.

مهرجویی نوشت: « از این‌که بعد از ٢٠ سال فیلم «لیلا» در سینما براى علاقه‌مندان این حرفه نمایش داده خواهد شد بسیار خرسند شدم، این فیلم که در سال گذشته توسط لابراتوار صدا و سیما و استودیو فام اسکن و اصلاح رنگ و تبدیل به نسخه دیجیتال با کیفیت ۲k گردید، دوباره قابلیت اکران در سینماهاى ایران و جهان را پیدا کرده تا علاقه‌مندان این عرصه بتوانند از آن لذت ببرند و این جاى بسى امیدوارى است. این امر به کوشش گروه سینماى هنروتجربه به ثمر خواهد رسید که از مدیریت محترم آن کمال تشکر و قدردانى را دارم، امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد و مدیران سینمایى با همین رویکرد کلیه نُسَخ فیلم‌هاى تاریخ سینماى ایران را به نسخه دیجیتالى با کیفیت تبدیل نمایند و براى حفظ و ماندگارى آن‌ها دریغ نکنند زیرا آیندگان به آن‌ها رجوع خواهند کرد و تاریخ و ادبیات نیازمند بعضى از این آثار است. پس به نوعى سرمایه ملى محسوب می‌شوند که در صیانت و حفظ آن باید کوشا بود.»

لیلا

«لیلا» داستان زنی به نام لیلا را روایت می‌کند و قصه آشنایی او با رضا در یک مراسم شله‌زرد پزان. آشنایی که به ازدواج منجر می‌شود. آن دو اما بعد از مدتی متوجه می‌شوند که لیلا نمی‌تواند فرزندی به دنیا بیاورد. آن‌ها درمان‌های متعدد و آزمایش‌های گوناگونی را دنبال می‌کنند اما همه بدون نتیجه می‌ماند. در این میان مادر سخت‌گیر رضا  از لیلا می‌خواهد که اجازه دهد برای رضا همسری بگیرند تا فرزندی برای او بیاورد و سپس همسر دوم رضا از زندگی آن‎ها خارج شود. فشارهای مادر رضا بالاخره کارگر می‌افتد و لیلا، رضا را راضی می‌کند. بدون اطلاع خانواده لیلا، ازدواج مجدد رضا انجام می‌شود. اما شب عروسی، لیلا به خانه مادرش پناه می‌برد و حاضر نمی‌شود به زندگی رضا برگردد و….

 

دیدگاه تان را بنویسید