امیر نادری نمایش فیلم «کوه» را به کامران شیردل تقدیم کرد/ عکس

امیر نادری روز گذشته با دست‌خطی نمایش فیلم «کوه» را به کامران شیردل، احمدرضا احمدی و برات پرتوی تقدیم کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، نمایش فیلم «کوه» آخرین اثر امیر نادری در حالی که حدود ۳۰ سال فیلمی از این هنرمند در ایران به نمایش درنیامده است، یک اتفاق فرهنگی محسوب می‌شود‌.

براساس گزارش سایت گروه «هنر و تجربه»، امیر نادری روز گذشته با دست‌خطی نمایش فیلم «کوه» در ایران را به کامران شیردل سینماگر شهیری که رفاقت و همراهی دیرینه‌ای با هم دارند و با فیلم سینمایی «صبح روز چهارم » و مستندهای درخشان «اون شب که بارون اومد»، «پیکان»، «بوم سیمین»، «تهران پایتخت ایران است» و ...،در تاریخ سینمای ایران ماندگار شده، احمدرضا احمدی شاعر نوپرداز و برات پرتوی مجسمه‌ساز و نقاش پیشکسوت تقدیم کرده است.

 

کامران شیردل هنگامی که امیر نادری در جشنواره ونیز به خاطر فیلم«کوه» تقدیر شد در گفت‌وگوی کوتاهی عنوان کرده بود: «من حتی اگر این جایزه به خودم رسیده بود،اینقدر خوشحال نمی‌شدم که به امیر رسید. پس از تقدیر جشنواره‌ فیلم ونیز،احساس می‌کنم که زحمات او به هدر نرفته است و او سرمشق بسیار بزرگی است به عنوان کسی که از صفر شروع کرد و حالا این‌گونه در دنیا مطرح است.»

او ادامه داد: «امیر نادری با اینکه فقط شش سال از من کوچکتر است، اما واقعا همچون پسرم می‌ماند، حتی من اسم پسرم را به خاطر او امیر گذاشتم.»

نمایش «کوه» از ۱۰ مرداد در گروه هنروتجربه آغاز شده است. داستان این فیلم در سال ۱۳۵۰ میلادی در دهکده‌ای کوهستانی روایت می‎شود که اهالی‌اش به دلیل مشکلات زندگی و سختی کشت و کار آنجا را ترک کرده‌اند، دهکده‌ای که سایه کوهستان مانع عبور و تابیدن نور خورشید به آن است، در این میان مردی به نام آگوستینو و همسرش تلاش می‎کنند بمانند و آفتاب را به دهکده خود بیاورند.

 

دیدگاه تان را بنویسید