«زنگ تفریح» در مسابقه بین‌الملل «Visioni Corte» در ایتالیا

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد به بخش رسمی مسابقه بین‌الملل آثار کوتاه داستانی دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «Visioni Corte» در ایتالیا راه یافت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جشنواره معتبر بین‌المللی فیلم کوتاه «ویزیونی کورته» (Visioni Corte International Short Film Festival) فهرست رسمی فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف دهمین دوره خود را رسما اعلام کرد و فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد از ایران در بخش مسابقه بین‌الملل آثار کوتاه داستانی (CortoFiction International) به رقابت می‌پردازد. 

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «ویزیونی کورته» استعدادیابی و پرورش آن در کارگردانان جوانِ نوظهور در سطح سینمای ایتالیا، اروپا و بین المللی را هدف اصلی برگزاری این رویداد اعلام کرده است و با سیاست ادغام فرهنگ، جغرافیا و گردشگری به این هدف جامه‌ی عمل می‌پوشاند. 

در فیلم کوتاه «زنگ تفریح»، سحر (با بازی موژان کردی) دختری در سال پایانی دبیرستان است که آرزوی تماشای مسابقه فوتبال تیم مورد علاقه‌اش در ورزشگاه آزادی را در سر دارد و در فرصتِ کوتاه «زنگ تفریح» آرزوهای بلندش را با دوستان صمیمی‌اش در میان می‌گذارد. 

فیلم کوتاه «زنگ تفریح» در تازه‌ترین حضورهای جهانی در بخش مسابقه نوزدهمین دوره جشنواره جهانی «ایسکیا گلوبال» و نوزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کیمه‌را» در ایتالیا به نمایش درمی‌آید. 

این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر از سی و سومین دوره جشنواره دانشجویی «Living Skies» در کانادا، برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی از هجدهمین دوره جشنواره فیلم آکسفورد و برنده جایزه بهترین فیلم داستانی از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم «جانز هاپکینز» در آمریکا شده است. 

طبق اعلام وب‌گاه رسمی جشنواره، از میان ۲۰۰۰ متقاضی حضور در جشنواره، ۱۰۶ اثر از ۳۷ ملل و پنج قاره به بخش‌های مختلف جشنواره راه‌یافته اند. ۷۲ اثر در بخش‌های رقابتی جشنواره و ۳۴ اثر در بخش خارج از مسابقه به نمایش درمی‌آیند. در این دوره، زنان حضور چشمگیری در جشنواره دارند و شصت و هشت کارگردان زن در بخش‌های مختلف جشنواره حضور دارند. 

از ایران فیلم کوتاه «زنگ تفریح» به کارگردانی نوید نیکخواه آزاد و «شاهد» به کارگردانی علی عسگری در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره به رقابت می‌پردازند. 

موژان کردی، ریحانه نبی‌یان، نیلوفر شکوهی‌نیا و غزل خلیلی بازیگران فیلم کوتاه «زنگ تفریح» هستند. 

این فیلم کوتاه به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید نیکخواه آزاد تولید شده و محصول «شمید فیلم» است. 

پخش جهانی «زنگ تفریح» برعهده شرکت اسپانیایی «FeelSales» است. 

دهمین دوره جشنواره بین‌المللی «ویزیونی کورته» (Visioni Corte International Film Festival) از ۲۷ شهریور تا سوم مهرماه (۲۵-۱۸ سپتامبر) به صورت رویداد حضوری برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید