سایه سنگین یورو ۲۰۲۰ بر سر جشنواره کن

تمام برنامه‌های ششمین روز هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن ساعت ۹ شب به وقت جنوب فرانسه متوقف می‌شود تا دوستداران فوتبال با خیال آسوده به تماشای بازی نهایی یورو ۲۰۲۰ بین ایتالیا و انگلیس بنشینند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از اسکرین، بسیاری از مکان‌های عمومی و خصوصی در شهر ساحلی کن ساعتی پیش از آغاز بازی مرگ و زندگی شاگردان گرت ساوثگیت و روبرتو مانچینی برنامه‌های خود را روی موج فوتبال تنظیم می‌کنند. آخرین قهرمانی آتزوری در یورو به ۱۹۶۸ بازمی‌گردد و از اخرین قهرمانی سه‌شیرها در یک رقابت مهم هم ۵۵ سال می‌گذرد؛ جام جهانی ۱۹۶۶. از این رو، بردن یورو ۲۰۲۰ برای هر دو کشور فراتر از مرگ و زندگی است.

همشهری آنلاین نوشت؛ رستوران‌ها، کافه‌ها و سالن‌های عمومی و خصوصی شهر کن اجازه یافته‌اند با رعایت کردن فاصله ایمنی بازی نهایی جام ملت‌های اروپا را برای مردم به نمایش بگذارند. نکته جالب اینکه نمایش تازه‌ترین فیلم نانی موره‌تی یعنی «سه طبقه» ساعت ۹:۱۵ شب به پایان می‌رسد و قرار است پس از آن برنامه شام برگزار شود اما شاید سینماگر فوتبالدوست ایتالیایی زودتر از همیشه این برنامه را تمام کند تا به تماشای بازی بازیکنان سرزمین چکمه‌ای اروپا برابر رقیب دیرین بنشیند.

منتقدان، روزنامه‌نگاران و تماشاگران ایتالیایی می‌خواهند «سه طبقه» را ساعت پنج عصر تماشا کنند و سپس برای دیدن بازی نهایی یورو ۲۰۲۰ به رستوران بایرون بروند؛ جایی که بازی نیمه‌نهایی ایتالیا و اسپانیا را هم دیدند و پس از بردن ایتالیا در ضیافت پنالتی‌ها به خیابان ریختند. ایتالیا که قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ است، در دو یورو ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ برابر فرانسه و اسپانیا شکست خورد و حالا فرصت دارد با بردن انگلیس یک قهرمانی تازه را جشن بگیرد.

از سوی دیگر، انگلیس برای نخستین بار در سال‌های اخیر در بخش‌های اصلی و رسمی جشنواره کن نماینده ندارد و از این رو، منتقدان و سینمادوستان و خبرنگاران انگلیسی می‌توانند آسوده‌تر بازی تیم محبوب خود را ببینند. شاگردان ساوثگیت که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به نیمه‌نهایی رسیده و در نهایت چهارم شده بودند، می‌توانند به ۵۵ سال قطحی جام در سرزمین مادری فوتبال پایان دهند. بازی نهایی یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید