الکساندر براون و اسپایک لی در کن جایزه می‌گیرند

بری الکساندر براون و اسپایک لی که در فیلم‌های زیادی با یکدیگر همکاری کرده اند، در کن جایزه دریافت خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، بری الکساندر براون، فیلمساز و تدوینگری که به خاطر همکاری با اسپایک لی شناخته می‌شود، طی برگزاری جشنواره فیلم کن دو جایزه دستاورد طول عمر هنری را دریافت خواهد کرد. اسپایک لی، امسال به عنوان رئیس هیئت داوران در جشنواره فیلم کن حاضر می‌شود.

موسسه AFI و همینطور Better World به اسپایک لی و براون به عنوان چهره‌های پیشگام در تبلیغ عدالت اجتماعی جایزه می‌دهد. براون این جایزه را بابت فیلم سینمایی «پسری از جنوب» که سال گذشته منتشر شد، دریافت خواهد کرد. جوایز اسپایک لی و براون در تاریخ ۱۲ ژوئیه در کن اهدا خواهد شد. این جایزه توسط موسس و ریاست Better world، مانوئل کولاس، اهدا خواهد شد.

علاوه بر این براون در روز ۱۳ ژوئیه یک جایزه دیگر نیز از AFI دریافت خواهد کرد. براون در این باره گفت: اینکه می‌بینم اثرم دیده شده و این جایزه را از چنین موسسه‌ای دریافت می‌کنم، برای من بسیار با ارزش است.

«پسری از جنوب» بر اساس کتاب زندگینامه باب زلر ساخته شده است. این فیلم سال گذشته در جشنواره فیلم سیاه پوستان آمریکا نمایش داده شد.

براون در انگلستان متولد شده و فیلم‌های کلاسیک اسپایک لی از جمله «کار درست را انجام بده»، «مالکوم ایکس»، «کروکلین» و «مرد نفوذی» را تدوین کرده است. او برای اولین تجربه کارگردانی‌اش با عنوان «جنگ در خانه» نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

فیلم سینمایی «کلنزمن سیاه پوست» به کارگردانی اسپایک لی هم در سال ۲۰۱۸ در جشنواره فیلم کن نمایش داده شد و جایزه بزرگ هیئت داوران را دریافت کرد. این فیلم سپس در ۵ بخش اسکار از جمله بهترین فیلم و تدوین نامزد شد و جایزه بهترین فیلمنامه را هم دریافت کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید