رقابت مستند‌های آسیای جنوبی در بخش مستند کن

نمایندگانی از کشور‌های آسیای جنوبی در بخش مستند‌های کن برای دریافت جایزه ۱۰ هزار یورویی رقابت می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از ورایتی، مستند‌هایی از افغانستان، بنگلادش، هندوستان و نپال برای جایزه‌ای ۱۰ هزار یورویی و جوایزی دیگر، در دوره ۲۰۲۱ مستند‌های کن رقابت می‌کنند. نمایندگان کشور‌هایی مثل کانادا، ایتالیا، شیلی و فلسطین نیز در این بخش حضور دارند.

از کشور افغانستان فیلمی مستند به کارگردانی حزب الله سلطانی به نام «خیابان پرندگان» در این بخش حضور دارد. صحرا کریمی تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده داشته است. کریمی با اولین تجربه کارگردانی‌اش به نام «حوا، مریم، عایشه» در جشنواره ونیز ۲۰۱۹ حاضر بود و فیلمش در جشنواره فیلم بوسان هم نمایش داده شد. این فیلم به عنوان نماینده افغانستان در اسکار نیز انتخاب شده بود.

مستند «مانی» از بنگلادش هم دیگر اثری است که در این بخش با سایر آثار رقابت می‌کند. این فیلم توسط تاهریما خان تونی کارگردانی شده که فیلم «به رنگ آب» او در سال ۲۰۱۰ توسط شورای فرهنگی انگلیس تامین مالی شده بود. ابو شاهد امون که با «داستان جلال» اولین تجربه کارگردانی اش نماینده کشور بنگلادش در اسکار شد، تهیه کننده این مستند است. او در سال ۲۰۱۹ نیز یک بار دیگر نماینده بنگلادش در اسکار شد.

بخش مستند‌های کن به عنوان بخشی از بازار فیلم جشنواره کن برگزار خواهد شد و برندگان آن نیز در تاریخ ۱۳ ژوئیه معرفی می‌شوند. این بخش به منظور حمایت از آثاری طراحی شده که به دنبال اکران جشنواره‌ای و یا فروش در بازار‌ها هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید