همه پیام های تسلیت در پی درگذشت محمد ابوالحسنی

محمد ابوالحسنی مدیرعامل شتابدهنده فلافل و تهیه‌کننده سینما و خالق پویانمایی «دیرین دیرین» که چندی پیش به علت ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شده بود، امروز هفتم فروردین‌ماه در ۴۳ سالگی درگذشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پیام های تسلیت در پی درگذشت درگذشت محمد ابوالحسنی در پی می آید:

 

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پیامی درگذشت «محمد ابوالحسنی» تهیه کننده سینمای ایران را تسلیت گفت.

در پیام علیرضا تابش آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

امروز سینمای ایران، «محمد ابوالحسنی» تهیه‌کننده‌ای جسور، خلاق و دوست‌داشتنی را از دست داد.

هنرمندی که در آثارش خیال انگیزی، شادی، شور زندگی و رنگ‌عشق را برای کودکان و خانواده های ایرانی آفرید و تا لحظه آخر عمر خویش، در اندیشه خلق اثری تازه بود.

تولید محتوای بومی، انتشار و بازاریابی محتوا بخصوص برای مخاطبان کودک در فضای مجازی، برای او دغدغه ای جدی بود و از ایده های نوآورانه جوانان در این زمینه استقبال و حمایت می‌کرد.

بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۷ با هدف «تحول در زیست بوم سینمای ایران و توسعه بازار»، تفاهم نامه سه جانبه تأسیس «مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران» را با وی و معاونت عملی فناوری به امضا رساند. اما متأسفانه موانعی از جنس نگاه محافظه کارانه و محتاطانه مجریان در برابر نوآوری، شکل گیری و راه اندازی این مرکز را به تأخیر انداخت که یقینا می توانست یکی از اتفاقات مهم سینما در دهه ۹۰ و در آستانه ورود به قرن جدید باشد.

در نهایت اندوه و تأثر و دلی مملو از بغض و تأسف و بهت، ناچاریم مرگ این تهیه کننده سینما را باور کنیم و برای همه خانواده سینما و دوستدارانش، برای کودکان و نوجوانان که او برایشان وب سری، انیمیشن و فیلم ساخت، آرزوی صبر کنیم.

فقدان این هنرمند عزیز را به پدر فرهیخته و مادر داغدار ایشان، خانواده شادروان ابوالحسنی و همسر و فرزندانش و هنرمندان سینما، تسلیت و تعزیت می‌گویم و برای آن مرحوم از درگاه خداوند متعال، علو درجات را مسئلت دارم‌.»

علیرضا تابش

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

 

 

پیام دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق به مناسبت درگذشت خالق «دیرین دیرین»

محمد ابوالحسنی تهیه کننده و ایده پرداز برنامه های پرطرفداری همچون «دیرین دیرین» و «گیگول»، امروز بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن 43 سالگی درگذشت.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت این تهیه کننده، منتشر کرد. متن کامل این پیام به شرح زیر است:

انالله وانا الیه راجعون

نابهنگام و سرانجام، مرگ فرا می رسد؛ ناخوانده و دردناک. هرآنکه، آگاه به این سرنوشت ناگاه باشد، دشواری عزیمت ش آسان تر است و اندوه اطرافیان، گران تر.

محمد ابولحسنی عزیز، آگاه بود به فانی بودن روزگار. با همه وجود، جوانی اش را صرف کار و تولید محتوای ایرانی کرد و لحظه های گرامی عمرش را مغتنم شمرد.

اینک جز افسوسی سوزنده، چه می توان گفت و نوشت از این هجرت شتابان؟ با این حال، جز آن لبخند همیشگی مرحوم ابوالحسنی، آثاری پرشمار از او به جا مانده است که یادش را برای ما همیشگی خواهد داشت. رفاقت من و محمد از سال ۹۲ صمیمی تر شده بود. فراموش نمی کنم زمانی را که برای شکل گیری برنامه های ماندگاری چون "دیرین دیرین" و "گیگول" با آن مرحوم جلسات هفتگی داشتیم تا روزهای آخر سال ۹۹ که بحث آماده سازی "خانه خلاق بهزاد" را باهم پیگیری می کردیم. او را کارآفرینی خلاق و ریسک پذیر یافتم که ایران و فرهنگ و هنرش را از جان بیشتر دوست می داشت و برای سربلندی اش، بی قرار بود و پرشور.

مرحوم ابوالحسنی در زیست بوم صنایع فرهنگی و خلاق که برای ایران پیشرفته فردا، جانمایه است، یار و یاور ما بود و بی دریغ، خدمت می کرد.

من امروز، یک دوست خلاق و کارآمد را از دست دادم. ایران هم. این فقدان را به پدر و مادر، همسر و فرزندانش و خانواده گرامی اش، و نیز جامعه خلاق و فناور و اهالی فرهنگ و هنر کشور تسلیت می گویم و برای روح آن عزیز سفرکرده، آرامش الهی را آرزومندم. یادش گرامی.

پرویزکرمی

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق

 

پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت محمد ابوالحسنی

رئیس رسانه ملی درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه کننده و هنرمند عرصه سینما و انیمیشن را تسلیت گفت.

علی عسکری رئیس رسانه ملی با صدور پیامی، درگذشت محمد ابوالحسنی هنرمند نام‌آشنا در عرصه پویانمایی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

«انالله و انا الیه راجعون

ویروس کرونا در نخستین روزهای بهار، داغ عزیز هنرمندی را بر دل‌ها گذاشت که نام آشنایی در عرصه پویانمایی کشور بود. درگذشت محمد ابوالحسنی، از تهیه کنندگان با سابقه هنر پویانمایی را تسلیت عرض می‌کنم.

آن هنرمند همواره نقشی پویا در تولیدات پویانمایی داشت و آثار ماندگار فراوانی خلق کرد که علاوه بر خنده و نشاط، مخاطب را به تفکر فرو می‌برد. «شوخی شوخی» شبکه سه سیما که هم اکنون روی آنتن رسانه ملی است، جدیدترین اثر ابوالحسنی عزیز بود که در آن با استفاده از تجربیات پویانمایی، کاری متفاوت در حوزه عروسکی تولید کرد و توانست مخاطب را با خود همراه کند.

از درگاه خداوند تعالی برای آن فقید سعید، علو درجات و برای بازماندگان، به ویژه خانواده محترم و همکاران هنرمند او صبر و اجر مسئلت دارم.»

 

تسلیت وزیر کار در پی درگذشت محمد ابوالحسنی 

محمد شریعتمداری در توییتی نوشت: محمد ابوالحسنی در همکاری با وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بنیاد ملی توسعه کارآفرینی محتوای دیجیتال را برای ایجاد پلتفرم‌های حضور کارآفرینان ایرانی در بازارهای جهانی پایه گذاری کرد. صد حیف اجل مهلتش نداد میوه این آرزو را بچیند.درگذشت او را عمیقا تسلیت می‌گویم

 

پیام تسلیت آذری جهرمی

وزیر ارتباطات نوشت: محمد، دوست خوبم، امروز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

یکی از آثارش، «دیرین دیرین» بود که همه با آن آشناییم.

او نشان داد برای خلق محتوا، نه نیاز به ده درصد افزایش مالیات است، نه سازمان عریض و طویل لازم است. خلاقیت و همت و تلاش جوهره وجودی او بود.

به خانواده‌اش و همه زیست بوم استارت‌آپی کشور، فقدان محمد ابوالحسنی عزیز را تسلیت می‌گویم و برای روح او از خداوند منان آرامش و رحمت بی‌دریغش را خواستارم.

اللهم انا لانعلم منه الا خیرا، فانت اعلم به منا

 

پیام تسلیت سازمان حفاظت محیط‌زیست به مناسبت درگذشت مرحوم محمد ابوالحسنی

با کمال تأسف و تاثر، از درگذشت جناب آقای محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده و ایده‌پرداز خلاق آثار هنری و انیمیشن های ماندگار، مطلع شدیم. ایشان طی سالیان اخیر، همکاری تنگاتنگی با سازمان حفاظت محیط زیست در عرصه تولید و پخش آثار زیست محیطی داشت و با ایده ها و نظرات خلاقانه خود، تلاشی جدی برای آموزش و فرهنگ سازی مباحث محیط زیستی برای اقشار مختلف جامعه ایفا کرد. 

سازمان حفاظت محیط زیست، درگذشت این چهره خدوم فرهنگی را به مردم ایران، فعالان عرصه های فرهنگی و هنری و خانواده داغدار ایشان تسلیت عرض می کند و از درگاه ایزد متعال، برای آن مرحوم، رحمت، مغفرت و علوّ درجات مسالت دارد.

 

پیام تسلیت بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی درگذشت محمد ابوالحسنی

سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح در پی درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده مجموعه «دیرین دیرین» پیام تسلیتی صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است:

درگذشت ناباورانه هنرمند خلاق، فقید سعید «محمد ابوالحسنی» در آغازین روزهای سال جدید کام علاقه‌مندان به حوزه فرهنگ و هنر را تلخ کرد.

بی‌شک نام و یاد وی که همراه با خلق لحظات شاد و به‌یادماندنی برای ایرانیان بود همیشه در اذهان ملت قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.

اینجانب به‌نوبه خود این فقدان بزرگ را به عموم جامعه هنری ایران علی‌الخصوص خانواده آن مرحوم تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال برای آن عزیز سفرکرده، هم‌نشینی با نیکان و اخیار را آرزومندم.

محمد ابوالحسنی روز پنجم فروردین‌ماه با مراجعه به یکی از بیمارستان‌های تهران در کمتر از سه روز و با درگیری ۸۵ درصدی ریه‌اش روز هفتم فرودین ماه دار فانی را وداع گفت.

 

 

پیام تسلیت مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری در پی درگذشت خالق «دیرین دیرین»

مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری درگذشت محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده انیمیشن‌های «دیرین دیرین» را تسلیت گفت.

امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن حوزه هنری در پیامی درگذشت محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده مجموعه انیمیشن‌های «دیرین دیرین» را تسلیت گفت.

در متن این پیام تسلیت آمده است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت جناب آقای محمد ابوالحسنی از تهیه کنندگان پر سابقهٔ هنر-صنعت انیمیشن، بر اثر ابتلا به ویروس منحوس کرونا، داغ بزرگی بر دل فعالان پویانمایی ایران گذاشت.

ابوالحسنی جزو پیش‌قراولان تولید صنعتی انیمیشن در ایران بود و با تهیهٔ آثاری همچون «دیرین دیرین» نقش بسزایی در حرفه‌ای شدن تولیدات پویانمایی ایفا کرد و با ذهن خلاق و مبتکر خود توانست مسیر نویی را در تبلور خلاقیت جوانان ایرانی در خدمت اقتصاد فرهنگ، همواره سازد.

مجموعهٔ مرکز انیمیشن حوزه هنری، ضمن تسلیت به اهالی گرانقدر عرصهٔ انیمیشن و خانوادهٔ مرحوم ابوالحسنی، یاد، خاطره‌ و میراث معنوی ایشان را همواره زنده نگاه خواهد داشت، ان‌شاءالله.

 

پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برای درگذشت محمد ابوالحسنی

پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به مناسبت درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده و فعال حوزه انیمیشن منتشر شد.

در متن این پیام آمده است:

«گمان نمی‌کردیم بهار ۱۴۰۰ را با غم یکی از چهره‌های فعال، خوشنام و خلاق حوزه انیمیشن آغاز کنیم. صد افسوس که ویروس بی‌رحم کرونا، محمد ابوالحسنی گرانقدر را از ما گرفت. در این غم بزرگ به خداوند مهربان پناه می‌بریم که از اوئیم و به سویش باز خواهیم گشت. مدیر عامل، معاونان و کارکنان مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی این ضایعه تاسف بار را به خانواده داغدار ابوالحسنی، خانواده بزرگ انیمیشن و دوستان این هنرمند تسلیت می‌گویند و از خداوند منان برای او مغفرت و رحمت و برای بازماندگان صبر مسئلت دارند.»

محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده مجموعه موفق «دیرین دیرین» و فیلم سینمایی «تهران ۱۵۰۰» که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری بود امروز شنبه هفتم فروردین ماه دار فانی را وداع گفت. برنامه «شوخی شوخی» به تهیه‌کنندگی زنده‌یاد ابوالحسنی مدتی است از شبکه سه پخش می‌شود.

خانه سینما نیز طی پیامی درگذشت تهیه کننده انیمیشن ایران زنده یاد محمد ابوالحسنی را به خانواده محترم ایشان و اعضای محترم جامعه اصناف سینمای ایران تسلیت گفت. متن تسلیت انجمن صنفی انیمیشن ایران و جامعه فیلمسازان انیمیشن به شرح زیر است:

«با کمال تاسف مطلع شدیم، محمد ابوالحسنی، تهیه‌کننده موفق انیمیشن‌های سینمایی «تهران ۱۵۰۰» و مجموعه «دیرین‌دیرین» امروز بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.

او از معدود تهیه‌کنندگان مستقل انیمیشن ایران بود که با نگاهی پیشرو و جسورانه، به کشف بازارهای جدید و حرکت در فضای صنعتی‌سازی انیمیشن پرداخت و با سرمایه‌گذاری و تولید در این مسیر گام‌های موثری برداشت.

بدون شک فقدان ایشان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر بر بدنه هنر انیمیشن خواهد بود.

هیات مدیره انجمن صنفی انیمیشن ایران و جامعه فیلمسازان انیمیشن این ضایعه بزرگ را به خانواده ایشان و هنرمندان سینما و انیمیشن تسلیت می‌گوید.»

 

پیام تسلیت مدیر شبکه سه سیما در پی درگذشت محمد ابوالحسنی

مدیر شبکه سه سیما درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه‌کننده مجموعه‌های «دیرین دیرین» و «شوخی شوخی» را تسلیت گفت.

علی فروغی مدیر شبکه سه سیما در پی درگذشت محمد ابوالحسنی تهیه کننده مجموعه «شوخی‌شوخی» تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت وی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

درگذشت هنرمند متعهد و کوشا، برادر عزیز جناب آقای محمد ابوالحسنی را خدمت خانواده محترم و دوستان و همکاران ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

مجموعه‌های طنز «دیرین‌دیرین» و «شوخی‌شوخی» و سایر آثار ایشان، تولیداتی امیدآفرین بودند که لحظاتی مفرح و با نشاط را برای مخاطبان ایجاد کردند.

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم، غفران واسعه و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.»

دیدگاه تان را بنویسید