"حاجی مالکی" پایتخت کیست؟

سید امیر سیدزاده درباره علت حضور در سریال «پایتخت۶»، نگاه نقادانه آن و لزوم ورود چنین سوژه‌هایی به سینما سخن گفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سریال «پایتخت۶» این روزها در حال پخش است و سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما یکی از نقش‌های اصلی را در آن ایفا می‌کند. ما با او گفت و گویی کردیم که در ادامه می‌خوانید.

علت همکاری در این پروژه چه بود؟

قبول کردن این کار لبه شمشیر و ریسک بزرگی بود و حد وسطی نداشت، اما با توجه به ایمانی که به هوشمندی محسن تنابنده در رابطه با طراحی کاراکترها داشتم این ریسک را پذیرفتم و همکاری شکل گرفت.  اتفاقا در اولین سکانسی که جلوی دوربین رفتم سیروس مقدم و محسن تنابنده گفتند  شخصیتی که مدنظرمان بود  را پیدا کردیم.

آیا می‌توان گفت علت اصلی دیده شدن این سریال نگاه نقادانه همراه با لطافت و فضای کمدی نسبت به مسائل و عملکردهای برخی افراد است؟

شاید یکی از مهمترین سریال‌هایی که به نوعی جنبه ملی به خودش می‌گیرد مجموعه پایتخت هاست چون بیشترین بازدید و محبوبیت را بین مردم داشته است. پس از این تریبونی که فضای طنز موقعیت و مفرحی ایجاد می‌کند می‌توان جهت آموزش و پیام دهی استفاده کرد، بنابراین چه بهتر از این که بتوان درد مردم را با نگاهی طنز همراه با درمانش عرضه کنیم و یا پیشنهاد بدهیم. با این نمونه روش‌ها می‌توان آموزش‌های زیادی داد و پیشگیری‌ها و نقدهایی به برخی موضوعات و دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راستای رفع مشکلات ارائه کرد.

از همبازی شدن با بازیگران مطرح سریال بگویید.

با گروهی حرفه‌ای، همراه و با اخلاق روبه رو بودم که می‌دانستند چه می‌کنند و چه می‌خواهند.

 سینما در ساخت چنین آثاری چقدر باید تلاش کند؟

قطعا سینما یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار برای پر کردن اوقات فراغت مردم و سوق دادن افکار آن‌ها به سمت مسائل اجتماعی روز، مشکلات، نابسامانی ها، گرفتاری‌ها و ... است، پس می‌توانیم بگوییم سینمای ما به شدت به تولید فیلم‌های طنز موقعیت که به نفع مردم و جامعه تمام شود نیازمند است و جای خالی آن احساس می‌شود. بنابراین باید توجه مسئولان فرهنگی و دولتمردان را به این سمت جلب کرد تا به سینمایی شاد، پررونق، آموزنده و تربیت کننده برسیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید