کتاب «روایت اساسی: تاریخچۀ حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران» نوشتۀ مهدی نورایی به اهتمام پژوهشکده شورای نگهبان و توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

به گزارش جماران؛ کتاب «روایت اساسی: تاریخچۀ حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران» نوشتۀ مهدی نورایی به اهتمام پژوهشکده شورای نگهبان و توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

این کتاب به توصیف تاریخچۀ حقوق اساسی ایران در سه فصل پرداخته است و مروری گذرا بر تشکیل نهادهای اساسی و طراحی ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران و روند تدوین و تصویب قانون اساسی و بازنگری در آن دارد.

حقوق اساسی رشته‌ای از علم حقوق است که در آن سازمان عمومی دولت، رژیم سیاسی آن، ساختار حکومت، سازمان و وظایف و اختیارات قوای سه‌گانه، حقوق و آزادی‌های فردی و اجتماعی، انتخابات و احزاب سیاسی و نظایر آن در بستر تاریخ، بررسی و تحلیل می‌شوند. بررسی تاریخچۀ حقوق اساسی به دریافت دقیق‌تر ظرفیت‌ها، امکانات و قابلیت‌های نظام سیاسی و شناخت عینی‌تر آن کمک خواهد کرد. باتوجه به این مهم کتاب روایت اساسی که به گوشه‌ای از تاریخچۀ حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران معطوف است، با استفاده از کتب و اسناد و مدارک دست اول، فرآیند پیچیده و هوشمندانۀ شکل‌گیری جمهوری اسلامی ایران و استقرار برخی نهادهای اساسی آن را بررسی کرده است.

کتاب «روایت اساسی» توسط دکتر مهدی نورایی، دانش آموختۀ دکتری حقوق عمومی دانشگاه تهران و به اهتمام پژوهشکدۀ شواری نگهبان در ۲۸۶ صفحه نوشته و به قیمت ۶۰ هزار تومان از سوی انتشارات امیرکبیر روانۀ بازار نشر شده است.

 

photo_2021-12-25_10-58-52

 

برای خرید آنلاین کتاب «روایت اساسی» می توانید به نشانی nashr-rc.ir مراجعه نمایید.

گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب روایت اساسی همزمان با هفته پژوهش با حضور سید محمد خامنه ای و عباسعلی کدخدایی و جمعی از حقوقدانان و پژوهشگران در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.