گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مدیرعامل انتشارات عروج به جماران خبر داد:

کتاب «برگزیده ای از شرح چهل حدیث امام خمینی(س)» منتشر شد

کتاب «برگزیده ای از شرح چهل حدیث امام خمینی(س)» توسط انتشارات عروج وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد.

مدیرعامل انتشارات عروج از چاپ کتاب «برگزیده ای از شرح چهل حدیث امام خمینی(س)» به کوشش سید حسن اسلامی خبر داد.

علی یوسفی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص آخرین کتاب های چاپ شده توسط انتشارات عروج اظهار داشت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، به منظور شناساندن بعد فرهنگی ایشان، عهده دار چکیده سازی برخی از میراث مکتوب امام خمینی(س) شده است تا از رهگذر آسان خوان کردن کتاب ها، خوانندگان بیشتری جذب کند و بهره اش عام تر شود. لذا چکیده نویسی کتاب هایی مثل «شرح چهل حدیث»، «شرح حدیث جنود عقل و جهل»، «آداب الصلوة»، «سرّ الصلوة» و «دیوان اشعار» امام در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل انتشارات عروج گفت: در چکیده سازی این کتاب ها چند نکته لحاظ شده و از جمله آنها می توان به این اشاره کرد که هیچ مطلبی به اصل نوشته افزوده نشده، و آنچه بر حسب ضرورت به صورت عنوان یا پیوند مطالب اضافه شده در میان دو قلاب و متمایز از متن است. خط فکری و علمی حضرت امام دراین نوشته ها حفظ شده و منطق حاکم بر گزینش حذف، تنها مباحث مستقل، فنی، مکرر، مفصل، استشهادها و احیانا حاشیه ای و خارج از روح کلی کتاب بوده که گاه امام، خود به حاشیه ای بودن و خارج از مدار بودن آن تصریح می کند. در آغاز هر بخش، چکیده مطالب به قلم ساده و روان و متمایز از متن اصلی به عنوان درآمد بحث، از سوی گزینش گران افزوده شده است. فهرست های فنی پایان کتاب ها حذف شده است.

وی تأکید کرد: هدف این گزیده خوانی آن نبوده و نیست که متن گزیده، جایگزین اصل کتاب گردد، بلکه مقصود آن بوده تا درآمد و روزنه ای به متن اصلی باشد و برای مخاطبان جوان و دانشجویان سودمند افتد.

یوسفی با اشاره به اینکه کتاب «گزیده شرح چهل حدیث» نخستین اثر چاپ شده از این مجموعه است، تصریح کرد: چهل حدیث نویسی، سنتی دیرپا میان عالمان و محدثان بوده است که پاسخی به سفارش پیامبر(ص) به حفظ و نگهداشتن چهل حدیث می باشد. امام خمینی(س) با تکیه بر میراث علوم اسلامی و بهره مندی عمیق از فرهنگ ریشه دار دینی، در این کتاب می کوشد تا چهل حدیث معتبر را برگزیند و آنها را شرح کند و بر اساس آنها ابعاد گوناگون انسان را بکاود و پاره ای حقایق عرفانی را بازگو کند و چراغی برای پویندگان طریق کمال برافروزد.

وی یادآور شد: این کتاب عمدتا رنگ و بوی اخلاقی دارد و هدف از تقریر آن، آگاه ساختن مخاطبان به امکانات بی شمار خویش و کمک به آنان برای کمال جویی است. اما برای تحقق این هدف، مهمترین علوم اسلامی همچون تفسیر، عرفان، فلسفه و کلام به کار گرفته شده است در نتیجه خواننده با مباحثی متنوع روبرو می شود و هرکس بنا به علایق خود از آن بهره می گیرد.

شرح چهل حدیث

آدرس فروشگاه های انتشارات عروج جهت خرید حضوری

مرکزی: خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران بین 12 فروردین و فخر رازی، پاساژ ظروفچی پلاک  1296

تلفن: 66493081

شماره 1: خیابان انقلاب، زیر پل حافظ، جنب فروشگاه برک

تلفن: 66706833

همچنین آثار چاپ شده حضرت امام خمینی(س) را می توانید [ اینجا  ] ببینید.

برای خرید الکترونیکی آثار حضرت امام و منشورات مؤسسه چاپ و نشر عروج نیز می توانید به [ اینجا ] مراجعه کنید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.