مهندس غلامعباس حسینی سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا افزود: طرح های گازرسانی به پنج روستای شهرستان شیراز شامل مختارآباد ، بیستون ، تل کره ای ، بید قطار و نجف آباد با اجرای 23 هزار و 767 متر شبکه و با 35 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید و 163 خانوار از آن برخوردار شدند.
وی با بیان اینکه 130 واحد صنعتی استان فارس نیز در هفته دولت امسال از گاز برخوردار شدند گفت: برای اجرای طرح های گازرسانی که هفته دولت امسال به بهره برداری رسید، افزون بر 117 میلیارد تومان هزینه شده است. گاز رسانی به صنایع فارس شامل گازرسانی به 3 شهرک صنعتی، یک جایگاه عرضه CNG و 126 طرح صنعتی پراکنده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: عملیات گازرسانی به ٩٥ شهر استان فارس انجام شده و ساکنان این شهرها از گاز طبیعی بهره مند شده اند.
حسینی ادامه داد: هم‌اینک عملیات گازرسانی به 9 شهر دیگر در استان فارس در دست اجرا است و این عملیات در سه شهر نیز در آینده نزدیک اجرایی می شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گازرسانی به روستاها را دستاورد بزرگ دولت دانست و گفت: از 2 هزار و ٦٩٣ روستای مشمول گازرسانی در این استان، هم اینک یک هزار و ٦٤١ روستا از گاز برخوردار هستند.
به گفته این مقام مسئول، پروژه‌ گازرسانی به ٤٨١ روستای دیگر استان فارس اجرایی شده و برای ٥٢ روستا نیز طرح گازرسانی در مرحله‌ انتخاب پیمانکار است.
حسینی همچنین متوسط ضریب برخورداری جامعه شهری استان فارس از گاز را 99.3 درصد عنوان کرد و افزود : در رابطه با وضعیت گازرسانی روستایی هم تاکنون یک هزار و 631 روستا در استان فارس به شبکه گاز طبیعی متصل شده و 481 روستا نیز در دست اجرا است.
به گفته مدیر عامل گاز فارس متوسط ضریب برخورداری جامعه روستایی استان فارس از گاز طبیعی حدود 72 درصد است.
دوم تا هشتم شهریورماه هر سال به نام هفته دولت نامگذاری شده است. در این هفته ضمن تبیین خدمات دولت و بهره برداری از طرح های مختلف، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که هشتم شهریورماه 1360 در انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقین به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.