به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله لطف الله دژکام، دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: در روند توسعه شیراز، هویت بخشی این شهر مورد کم توجهی قرار گرفته، زیرا بسیاری از ساختمان ها، نمادهای شهری و سازه های شیراز با ماهیت این شهر مطابقت ندارد و این موضوعی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان داشت: شیراز به عنوان نماد هویت ایرانی و اسلامی مطرح است، این امر نیاز به اثبات ندارد و کسی هم این موضوع را انکار نمی کند.
امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه روح ایران در شیراز جاری است، گفت: این شهر در هویت بخشی به کشور، نقش مهمی ایفا می کند و شورا و شهرداری باید به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.
آیت الله دژکام ادامه داد: در بسیاری از محله های شیراز که از ایام پیشین به شهر گنبدهای فیروزه ای معروف بوده نظیر شهرک سامان و میانرود، نمازخانه و مسجد وجود ندارد.
وی، بر موضوع ساخت مسجد در شهر شیراز تاکید کرد و گفت: لازم است توسعه زیرساخت های فرهنگی این شهر با محوریت حرم مطهر شاهچراغ (ع) و متناسب با هویت شهری شیراز مد نظر قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: نیاز به همدلی و همگرایی بین مسئولان، مردم و نخبگان سیاسی در شرایط کنونی بیش از گذشته احساس می شود.
آیت الله دژکام افزود: امروز در کشور همه دلسوزان انقلاب به این نتیجه رسیده اند که اگر می خواهیم حرکت انقلابی تداوم داشته باشد باید گروه های مختلف سیاسی، بیش از گذشته با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.
وی ادامه داد: تقابل بین مسئولان، امکانات و توانایی های داخلی را به هدر می دهد و این امر در عرصه نبرد تمدن ها به زیان کشور تمام می شود و جلوی شکوفایی تمدن ایرانی و اسلامی را خواهد گرفت.
امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به آغاز فعالیت سال دوم شورای پنجم این شهر،گفت: شورا یک نهاد اسلامی و نماد همفکری در جامعه است و شورای اسلامی شهر شیراز باید توانایی خود را در رفع نیازهای شهر به اثبات رساند.
وی افزود: شاید در سال اول آغاز فعالیت شورا این نیاز احساس می شد که اعضا باید با جایگاه خود آشنا شوند اما با آغاز سال دوم فعالیت این نهاد، انتظار این است که شورا با هدف گذاری مناسب، برای بسیاری از مشکلات شهر راه حل اجرایی ارایه کند.
آیت الله دژکام، تمدن سازی اسلامی را نتیجه کارآمد کردن نهادهای درون کشور دانست و اظهار داشت: کارآمدی شورا در خرد جمعی متبلور خواهد شد و گره گشایی این نهاد در حوزه مشکلات شهری فراتر از آسفالت کردن یک معبر است.
وی، خطاب به اعضای شورای شهر شیراز تاکید کرد: از سیاسی کاری پرهیز و به مردم خدمت کنید هرچند که گاهی ظاهر یک مساله خدمت است اما با باطن آن تفاوت دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.