به گزارش ایرنا علی اصغر خالقی، پنجشنبه در چهارمین همایش تجلیل از خیران حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی فسا، بیان داشت: در سال 96 هم 10 طرح در حوزه سلامت این شهرستان که بیش از 120 میلیارد ریال هزینه آن را خیران تامین کرده بودند، به بهره برداری رسید.
وی افزود: هم اینک بزرگترین مرکز دیالیز خیر ساز شرق فارس در زمینی با زیر بنای یک هزار و 500 مترمربع در 2 طبقه در شهر فسا در دست احداث است.
خالقی ادامه داد: هزینه ساخت این مرکز را که عملیات ساخت آن از سال 94 آغاز شده و هم اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 2 نفر از خیران شهرستان فسا تامین کرده اند.
او بیان کرد: برای این مرکز 20 تخت دیالیز پیش بینی شده و تا پایان سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.
به گفته خالقی در حال حاضر بیش از 100 نفر خیر در حوزه سلامت این شهرستان فعال هستند.

**لزوم همکاری خیران در حوزه آموزش و پژوهش
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا هم در این همایش بر لزوم فرهنگسازی در زمینه مشارکت مردم در حوزه سلامت، تاکید و بیان کرد: توسعه زیرساخت های نظام سلامت بدون مشارکت و همراهی مردم امکان پذیر نیست و باید خیران و افرادی که توان مالی دارند در این زمینه همیاری و اهتمام داشته باشند.
سلیمان کرمی ادامه داد: مشارکت خیران سلامت نباید تنها منحصر به احداث ساختمان در این حوزه باشد بلکه ضروری است به عرصه های دیگری که به این حوزه مرتبط است مانند آموزش و پژوهش نیز کمک کنند.
در این همایش به طور نمادین از 12نفر از خیران حوزه سلامت شهرستان فسا با اهدای لوح، تجلیل شد.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.