هادی پژوهش جهرمی چهارشنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: برخی افراد به اسم گرانی شعارهای ساختارشکنانه هدایت شده ای را سر دادند.
وی با اشاره به اقتدار نیروهای انتظامی و امنیتی و اشراف آنها به عوامل اصلی برپایی تجمع گفت: هیچ فردی در تجمع عصر سه شنبه دستگیر نشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه اپوزوسیون خارج از کشور و برخی کشور‌ها در پی ایجاد فضای ناامنی در ایران هستند، گفت: این گروه‌ها به عملیات و جنگ روانی را دامن می زنند تا امنیت روانی و اجتماعی را از بین ببرند.
وی با بیان اینکه در قانون اساسی حق اعتراض و بیان مطالبات درنظر گرفته شده است، اظهار داشت: شورای امنیت کشور در تهران و شهرهای بزرگ اماکنی را پیش‌بینی کرده است که مردم می‌توانند با حضور در این مکان ها، خواسته‌های خود را مطرح کنند.
پژوهش جهرمی با اشاره به فراخوان های مطرح شده در شبکه های اجتماعی برای تجمع های غیرقانونی در سراسر کشور، گفت: بسیاری از این اعتراض ها از بیرون هدایت‌شده است و در این تجمعات افراد خاصی حضور می یابند و مردم باید بدانند که خطر ناامنی روانی از ناامنی فیزیکی بسیار بیشتر است.
معاون استاندار فارس ادامه داد: ممکن است امروز بازاری‌ها به وضعیت نوسان ارز اعتراض داشته باشند یا به بی‌ثباتی در بازار انتقاد وارد کنند؛ اما برخی افرادی که در خیابان‌ها ناآرامی ایجاد می‌کنند با هدف‌ هنجارشکنی در این اعتراضات شرکت می‌کنند.
وی افزود: ممکن است در بدو امر معترضان واقعی نیز در میان این افراد وجود داشته باشد؛ ‌اما در ادامه برخی افراد تحت تأثیر القائات هدایت‌شده و مهندسی‌شده از خارج حرکت‌هایی را انجام می‌دهند.
پژوهش جهرمی با تأکید بر اینکه کشور و نظام متعلق به مردم است، ابراز داشت: مردم باید احتیاط کنند؛ زیرا دشمن به دنبال خدشه به وحدت و تمامیت ارضی کشور است؛ زیرا از ایران قوی و مقتدر می‌هراسد و این نکته در تاریخ بارها به اثبات رسیده است.
استاندار فارس نیز روز چهارشنبه در دیدار با مدیران رسانه های استان با اشاره به ناآرامی‌های روز سه شنبه در خیابان ملاصدرای شیراز گفت: هر شهروند حق اعتراض دارد؛ اما هنجارشکنی‌ها به بهانه این رفتار‌ها قوت گرفته‌ است.
اسماعیل تبادار گفت: گرانی‌های موجود را اقشار آسیب‌پذیر بیشتر درک می کنند؛ اما برخی افراد از هر مجال به زعم خود حسن استفاده را می‌کنند تا از وضعیت به گونه‌ای دیگر بهره‌برداری کنند.
تعدادی از افراد عصر سه شنبه با حضور در خیابان ملاصدرا واقع در منطقه برخوردار شهر شیراز، ضمن طرح شعارهای ساختارشکنانه، شعارهای اندکی نیز درباره گرانی مطرح کردند.
این اقدام سبب کندی حرکت خودروها در این خیابان پرتردد شد و ترافیک این مسیر را دوچندان کرد.
این تجمع به دنبال فراخوان های مطرح شده در شبکه های اجتماعی برگزار شد.
خیابان ملاصدرا در ناآرامی های دی ماه پارسال نیز از نقاط مورد توجه تجمع کنندگان در طرح فراخوان ها بود؛ ناآرامی هایی که به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اقدامات تخریبی و بروز خسارت همراه نبود.
مردم شیراز و دیگر مناطق استان فارس و کشور 13 و 14 دی ماه پارسال در محکومیت ناآرامی های اخیر و دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران و همچنین دفاع از اقتدار و امنیت کشور راهپیمایی کردند.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.