به گزارش ایرنا، صابر سهرابی صبح چهارشنبه 27تیرماه در آیین رونمایی از پوستر جشنواره بین المللی شعر اقوام ایرانی با بیان اینکه سومین دوره ملی جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی به فارس محول شده است، ابراز داشت: استان فارس از سال 1383 میزبان جشنواره های فرهنگی هنری امام رضا (ع) بوده است و در سه سال گذشته نیز به صورت اختصاصی مجری جشنواره شعر اقوام ایرانی است.
وی ابراز داشت: این جشنواره در سه سال گذشته روندی رو به رشدی را پشت سر گذاشته است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ رضوی و گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان فارس بیان کرد: جشنواره رضوی تنها جشنواره فرهنگی هنری کشور است که همه هنرهای هفتگانه و زیرمجموعه های آن را در بر می گیرد و به دلیل اعتبارش جایگاه خوبی برای دریافت درجه هنری است.
سهرابی با بیان اینکه موضوعات جشنواره رضوی حول محور امام رضا(ع) و سیره ایشان است،ابراز داشت: بخش ویژه جشنواره نیز به حضرت احمد بن موسی، حضرت شاهچراغ (ع) اختصاص دارد.
وی با اشاره به اینکه جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی برای نخستین بار طی سه سال گذشته، 11 گویش اصلی و زیرمجموعه های آن را در بر می گیرد افزود:تعداد آثار رسیده به جشنواره رشدی بیش از صددرصدی داشته است و سال گذشته 352 اثر از ده گویش به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که امسال 1500 اثر از 13استان به دبیرخانه رسیده است که از این میان قریب به 1300 اثر در چارچوب تعریف شده جشنواره بوده است.
صابری بیان داشت: داوری جشنواره در مرکز هر 13 استان صورت گرفته است و درنهایت 29 برگزیده از سراسر کشور انتخاب شدند که در تاریخ یکم مرداد میهمان استان فارس هستند.
مدیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس همچنین اعلام کرد: رونمایی از کتاب آثار برگزیده با عنوان رودهای البرز، چشمه های زاگرس در 500 صفحه همزمان با برگزاری جشنواره صورت خواهد شد.
گراش در 335 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.