به گزارش ایرنا قاسم مقیمی، دوشنبه در نشست شورای شهر شیراز افزود: برای مهار سیلاب و هدایت آبهای سطحی در محله ابیوردی، مقرر شده که معاونت فنی عمرانی شهرداری شیراز تا سه ماه آینده، طرح جامع شبکه آب های سطحی این محله را تدوین و به شورای اسلامی شیراز ارایه کند.
وی با اشاره به اعلام آمادگی شرکت آبفا شهرستان شیراز مبنی بر در اولویت قرار دادن تکمیل شبکه خط انتقال فاضلاب شهری در محله ابیوردی، اظهار داشت: یاوران شورای این محله باید ساکنان را به خرید حق انشعاب فاضلاب خانگی ترغیب کنند تا هرچه سریع تر عملیات اجرایی احداث آن آغاز شود.
مقیمی، همچنین به تشکیل کارگروهی تخصصی با محوریت معاونت فنی عمرانی شهرداری برای حل مشکلات محله ابیوردی اشاره کرد و گفت: این کارگروه با مشارکت اداره آب و فاضلاب، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و شهرداری منطقه یک تشکیل شده است.
او بیان کرد: این کارگروه موظف شده تا ظرف مدت سه ماه، لایحه مسدود کردن کانال های زیرزمینی که درگذشته آب را از منطقه چمران به محله ابیوردی انتقال می داد و به نام جدول آب خیرات معروف است، تدوین کند.
وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل خشکسالی و کمبود آب، این کانال ها اکنون عملا کارایی خود را از دست داده و مشکلات زیست محیطی بسیاری برای اهالی ایجاد کرده اند و تنها به محلی برای شیوع بیماری تبدیل شده اند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: گزارش اقدامات شهرداری و شرکت آبفا شهرستان شیراز برای رفع مشکلات این محله تا یک ماه آینده به کمیسیون مربوطه ارایه می شود و در دستور کار شورای شهر شیراز قرار می گیرد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.