معصومه فروتن افزود: 25 درصد این نوزادان بلافاصله پس از زایمان، قبل از اینکه به خانه بروند توسط مادر در بیمارستان های استان تنها گذاشته می شوند.
وی یادآور شد: 90 درصد این بچه ها بدسرپرست هستند و از سوی والدین مورد غفلت قرار گرفته اند که این بی مسئولیتی توسط آنها نیز نوعی کودک آزاری محسوب می شود.
فروتن گفت: از مردم خواستاریم در صورت مشاهده کودک و یا نوزاد رهاشده در خیابان،‌مساجد و بیمارستان ها، مورد را به بهزیستی و یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.
وی ادامه داد: عابران هم به جای عکس و فیلم گرفتن، با توجه به درجه بالای هوا و شدت گرما، در صورت مشاهده نوزاد رهاشده، طی تماس با 123 (اورژانس اجتماعی) و یا نیروی انتظامی، زمینه قرارگرفتن بچه در شرایط ایمن را فراهم کنند.
این مسئول بهزیستی فارس یادآور شد: در حال حاضر 120 نفر از سنین نوزادی تا 6 سالگی به دلایل مختلف از جمله رهاشدن و بدسرپرستی والدین در شیرخوارگاه بهزیستی فارس به سر می برند.
فروتن گفت: هدف ما، سپردن این کودکان و نوزادان به خانواده های جایگزین دارای صلاحیت است تا آنها هم مانند دیگران در بین اعضای خانواده رشد کنند.
وی افزود: بستگان سببی و نسبی و حمایت از والدین بدسرپرستی که به شرایط مطلوب برای نگهداری از فرزند رسیده اند از جمله راهکارها برای حضور این بچه ها در خانواده است.
این مقام مسئول بهزیستی فارس یادآور شد: درصدی از کودکان که به دلیل معلویت و بیماری توسط والدین رها شده اند اکثراً در شیرخوارگاه ها می مانند که در صورت تمایل خانواده برای نگهداری موقت هم به آنها سپرده می شوند. در این باره کودکان بدسرپرست هم به صورت امین موقت توسط زوج های علاقه مند نگهداری می شوند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 962118
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.