علیرضا صحراییان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه‌ شهرستان جهرم دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پرونده متهمان بجد در حال پیگیری است و با متخلفان به شدت و طبق قانون با برخورد می‌شود.
وی درباره تعداد این متهمان سخنی نگفت.
صحراییان ادامه داد:برای اطفای این حریق هشتاد نفر نیرو از امدادگران، بسیجیان، کوهنوردان، دوستداران طبیعت، پرسنل منابع طبیعی و اهالی منطقه به محل آتش‌سوزی اعزام شدند و بالگرد دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز 18 سورتی پرواز برای اعزام نیرو به ارتفاعات انجام داد.
وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی، بیش از 12 ساعت طول کشید، اضافه کرد: برای کنترل و خاموش ‌کردن این آتش نیروهایی از شهرستان‌های داراب و زرین‌ دشت نیز در منطقه حضور پیدا کردند.
صحراییان با قدردانی از تلاش مردم و مسئولان در مهار آتش گفت: اگر همت و اقدام شبانه ‌روزی افراد حاضر نبود بیش از دو هزار هکتار پوشش گیاهی این منطقه در آتش می‌سوخت.
فرماندار ویژه جهرم از همه‌ مردم تقاضا کرد برای حفظ منابع طبیعی و پوشش گیاهی، از برافروختن آتش در این مناطق به شدت خودداری کنند.
وحید سعادتمند، رئیس اورژانس جهرم نیز در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا گفت: در این حادثه با بالگرد 115 جهرم، 3ساعت و45دقیقه پرواز داشتیم.
وی با اشاره به اینکه این بالگرد، 18سورتی پرواز داشته است افزود: برای اطفای این آتش ‌سوزی، 40نفر نیرو به ارتفاعات منتقل کردیم.
سعادتمند با بیان اینکه بالگرد 2مصدوم عشایر انتقال داده است، خاطر نشان کرد: از 18 سورت پرواز 8صورت انتقال آب و آذوقه بوده است.
آتش ‌سوزی 23 خرداد که خسارات زیادی برجا گذاشت و درختچه های عمدتا از نوع بادام کوهی سوخت، سومین آتش ‌سوزی در یک ماه اخیر بوده است که علت این آتش سوزی ها عوامل انسانی اعلام شد.
جهرم در فاصله‌ 193 کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.
7375 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.