گرچه این رقم نیمی از پیش بینی درآمدزایی فارس توسط دولت نبود اما برآوردها حاکی از آن است که از همین ماه سیر درآمدزایی فارس و واریز آن به حساب خزانه دولت شتاب می گیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی فارس با اعلام خبر حصول 2 هزار و 234 میلیارد ریال درآمد در طی دو ماه اول امسال و واریز آن به حساب خزانه به «خبرجنوب» گفت: این رقم درآمد وصول شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 31 درصدی داشته اما نسبت به پیش بینی تحقق درآمد در طی دو ماه اول سال 48 درصد عقب است.

بابک دایی یادآور شد: البته وصول درآمد از منابع مختلف در فارس یک خط یکنواخت نیست بلکه به تدریج و با گذر از ماه های نخست سال و به خصوص در ماه های خرداد، تیر و مرداد این درآمدزایی افزایش می یابد.

وی گفت: از 2234 میلیارد ریال درآمد وصول شده در فارس 89 درصد آن مالیاتی و 11 درصد آن سایر درآمد است.

به گفته دایی از رقم مذکور 1982 میلیارد ریال آن درآمد مالیاتی، 8/16 میلیارد ریال درآمد حاصل از مالکیت دولت، 207 میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش خدمات و کالا، 3/15 میلیارد ریال جرایم و خسارات و 3/5 میلیارد ریال درآمدهای متفرقه بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس خاطر نشان کرد: کل درآمد مصوب و پیش بینی شده برای امسال فارس در بودجه سال جاری 25 هزار و 964 میلیارد ریال است که نسبت به درآمد مصوب پارسال رشد 14 درصدی دارد.

دایی یادآور شد: درآمد مصوب پارسال 22 هزار و 710 میلیارد ریال بود که 90 درصد آن محقق شد.

وی با بیان این که در ترکیب درآمدی امسال، 86 درصد مالیات و مابقی از سایر منابع درآمدی پیش بینی شده است افزود: عمده تمرکز بر درآمدزایی در سال جاری در حوزه مالیات بر مالیات های غیر مستقیم با شناسایی مودیان جدید است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 945076
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.