دکتر سید محمد جعفر ناظم السادات چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیررژیم صهیونیستی گفته است که برای دسترسی بیشتر مردم ایران به آب آماده کمک است،هرکسی می تواند برداشت خودش از گفته های آقای نتانیاهو داشته باشد ولی تاریخ نشان داده است که بهترین برداشت، پند آموزی از رفتارهای رقیب یا دشمن است.
وی اضافه کرد : شاید بهترین درسی که مدیران ارشد ما می توانند از کار نتانیاهو بگیرند آن است که آب سرنوشت کشور را تعیین می کند نه هزینه کردن سرمایه ها در جایی خارج از آن، مردم ما همچون مردم همه دیگر سرزمین ها، به دنبال آب و غذا خواهند رفت و امروز نتانیاهو می خواهد در جای خالی برخی مسئولان ایران، خود را الهه آب ایرانیان جا بزند.
رئیس مرکز پژوهش های علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز اضافه کرد: او می داند که مردم و سرزمین ایران تشنه آب هستند و هر جا تشنگی و گرسنگی آمد، نباید چشمداشت رفتار سنجیده از مردم داشت، بنابراین شاید می خواهد برای روز مبادا خود را فرشته نجات جا بزند، شوربختانه، مردم تشنه و گرسنه به آغوش هر کسی که آب و غذا بدهد خواهند غلتید.
این استاد دانشگاه شیراز بیان کرد: نتانیاهو دست بر روی نبض ما گذاشت و گفت که توده های مردم شما گرفتار بی آبی هستند و ادعا می کند رژیم او با همه گرفتاری ها، آب را برای سرزمین خشک خودش پایدار ساخته و امروز می خواهد الهه آب ایرانیان شود افسوس که فرصتی به او داده ایم تا بتواند چنین اندیشه ای را در مغزش بپرورد.
رئیس مرکز پژوهش های علوم جوی و اقیانوسی دانشگاه شیراز اضافه کرد : اگر کسی دنبال پیروزی بلند مدت است باید به آب بیندیشد و گویا نتانیاهو این را خوب درک کرده است. امروز دشواری ما آب است نه بسیاری از چیزهای دیگر که خود را به آنها سرگرم کرده ایم ، دشمن درجه یک ما نادانی های ما در برابر استفاده نادرست از آب است.
پژوهشگر دانشگاه شیراز اضافه کرد : انسانهای اندیشمند می دانند که جامعه و مردم بی آب، خود به خود، و بدون نیاز به دشمن خارجی در هم فرو می ریزند.
ناظم السادات گفت : اگر به آب می اندیشیدیم و درک می کردیم که بی آبی یعنی چه، دیگر وقتی برای بسیاری از کارهای دیگر نداشتیم، کشوری که رودخانه هایش سراسر رو به خشکی و سطح آبهای زیرزمینی اش با این سرعت رو به کاهش است، نیازی به دشمن خارجی ندارد، بی آبی برای هر شهر یا کشوری به منزله موریانه برای ستون چوبی است.
و ی ادامه داد : کارشناسان و دست اندرکاران از سر دلسوزی، این سخنان تلخ و پر هزینه را بارها گفته اند ولی فایده چندانی نداشته است،دانش آموختگان دانشمند ما که می توانند در کار آب به کشور کمک کنند یا بیکار و سرگردانند یا راهی دیگر کشورها شده اند.
این متخصص اقلیم شناسی گفت : در همان حال که بیشترین بی توجهی به کارشناسان خود در زمینه آب و اقلیم داریم، بیشترین اندازه در کمند بی آبی و تغییرات اقلیمی گرفتار شده ایم. از خدا می خواهم که پیام و اقدام آقای نتانیاهو به ما بیاموزد که پول های خود را برای کشور و آن هم برای سربلندی جوانان خود و افزایش بهره وری آب هزینه کنیم.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.