به گزارش ایرنا لیلا نورافشان، پنجشنبه در نشست تخصصی مربیان و مدیران طرح مشارکت اجتماعی دانش‌ آموزان فارس بیان داشت: به استناد تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی کشور، برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پروژه های دانش‌آموزی که در قالب طرح مشارکت اجتماعی ارایه می شود، بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: دانش آموزان باید محور و اساس برنامه‌ها و فعالیت های پیشگیرانه باشند زیرا آنها بهتر می توانند در هدایت افکار همسالان خود در مسیر درست تاثیر مثبت بگذارند.
نورافشان ادامه داد: مدرسه از مهم‌ترین جایگاه‌هایی است که نوجوانان در آن با ویژگی های سن بلوغ و ارزش‌های جدید این دوره آشنا می‌شوند و با اجرای طرح ماد در مدارس، دانش‌آموزان قادر خواهند بود آسیب‌هایی را که در محیط زندگی آنها وجود دارد و متوجه آنهاست، با یکدیگر تجزیه و تحلیل و آن را ارزیابی کنند.
او گفت: دانش آموزان در قالب این طرح، ابتدا مسایل و معضلات احتمالی را شناسایی و دسته بندی می‌کنند و پس از اولویت بندی آنها با تشکیل کار گروهی نسبت به ریشه‌یابی مشکلات و همچنین ارایه طرحی برای حل این مسایل وارد عمل می‌شوند.
رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس، ادامه داد: همچنین در چارچوب اجرای‌ طرح ماد و استفاده از ظرفیت‌های برون ‌سازمانی اداره ها، با انعقاد تفاهم‌نامه ای پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان فارس مبادرت به برگزاری کارگاه‌های آموزشی چهره به چهره برای بیش از پنج ‌هزار دانش‌ آموز و والدین آنها در130 مدرسه کرده است.
وی افزود: همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده با گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، پیشگیری از رفتارهای پُر خطر و سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد، نشست های آموزش مهارت های زندگی در 158 مدرسه ابتدایی فارس برگزار خواهد شد.
نورافشان بیان کرد: در این نشست ها، 17 هزار و 800 نفر از دانش آموزان، والدین آنها و کارکنان مدارس ابتدایی، آموزش مهارت های زندگی را فرا می گیرند.
او گفت: امیدواریم با همکاری اداره کل بهزیستی، نیروی انتظامی فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاهد اجرای مطلوب طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این استان باشیم.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.