به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد رضایی، سه شنبه در نشست در جمع خبرنگاران افزود: باید در روز چهاردهم خرداد که مصادف با سالروز ارتحال امام (ره) و پانزدهم خرداد که سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری ایشان است، نوع زندگی امام (ره) و رفتار ایشان با اعضای خانواده مورد بحث قرار گیرد.
وی ادامه داد: نوع برخورد امام (ره) با خانواده، فرزندان و نوه هایشان از جمله مباحثی است که در قالب اجرای برنامه هایی در این ایام در مساجد، حسینیه ها، مراکز دینی، مذهبی و همچنین اداره ها برای همگان تبیین خواهد شد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: امسال به مناسبت بیست و نهمین سالروز رحلت امام خمینی (ره) حدود 40 هزار برنامه در مساجد، اداره ها و مراکز فرهنگی در قالب برنامه های قرآنی، نشست های علمی، مسابقات فرهنگی و مذهبی و برپایی ایستگاه های صلواتی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در شیراز و شهرستان های فارس برگزار می شود.
وی ادامه داد: برگزاری چهار مسابقه استانی با موضوع امام (ره) و خانواده، مسابقه فرهنگی و هنری، برپایی نشست های بصیرتی با همکاری حلقه های شجره طیبه صالحین و شب شعر در زمره این برنامه های به شمار می آید.
او گفت: برگزاری بزرگداشت امام خمینی (ره) روز سیزدهم خردادماه جاری ساعت 10 صبح در مسجد و بازار وکیل به همت اصناف و بازاریان از دیگر برنامه هایی است که برای این ایام تدارک دیده شده است.
او گفت: همچنین در شب سیزدهم خرداد که مصادف با شب قدر است، ساعت 22 در حرم مطهر شاهچراغ (ع) حجت الاسلام حسین ملک مکان، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس سخنرانی خواهد داشت.
رضایی بیان کرد: روز چهاردهم خرداد نیز ساعت 18:30 در حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) شیراز، حجت الاسلام محسن اراکی دبیر مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با مردم سخن خواهد گفت.
وی اظهار داشت: افزون بر این در روز پانزدهم خرداد، محافل انس با قرآن کریم در حرم های مطهر شاهچراغ و سید علاءالدین حسین (ع) و بیش از یک هزار مسجد و امامزاده در سراسر استان فارس برگزار خواهد شد.
بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در چهاردهم خرداد سال 1368 به ملکوت اعلی پیوست.
پانزدهم خرداد ماه 1342 سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) است که در جریان این رویداد مهم تاریخی، شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.