به گزارش ایرنا محمد ابراهیم فروزانی، پنجشنبه در آیین تجلیل از کارکنان برتر و حافظان میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به همزمانی هفته میراث فرهنگی با روز سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در دوران جنگ تحمیلی، از دفاع مقدس به عنوان میراث معاصر کشور یاد کرد.
او اظهار داشت: در کنار حفظ و معرفی میراث گذشته، توجه به میراث معاصر و فراهم کردن امکان بهره برداری از آن نیز امری ضروری است که باید مدنظر همه مسئولان این استان قرار گیرد.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس تاکید کرد: حفاظت از میراث فرهنگی صرفا نباید به حوزه کالبدی منحصر شود بلکه باید به آثار ملموس و غیر ملموس آنها هم پرداخته شود.
فروزانی تاکید کرد: میراث فرهنگی فارس از ظرفیت های بی بدلیل تاریخی، مذهبی و طبیعی برخوردار است که باید با خلاقیت و مهارت از آنها در مسیر توسعه شهرها و روستاهای استان بهره گرفت.
در ادامه این آیین، ضمن اهدای پروانه بهره برداری نخستین خانه موزه روستایی در روستای قلات شیراز به سرمایه گذار این مجموعه، از کارشناسان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس نیز تجلیل شد.
18 ماه می (28 اردیبهشت) به عنوان روز جهانی موزه ها نامگذاری شده که در ایران سر آغاز هفته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و تا سوم خرداد ادامه دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.