به گزارش ایرنا مهدی حاجتی، دوشنبه در نطق پیش از دستور خود در نشست شورای اسلامی شهر شیراز، افزود: با وجود مکاتبه و تذکر به شهردار اما تا کنون فهرستی از این افراد به این شورا ارایه نشده است.
وی بیان داشت: متاسفانه برخی از حلقه های فساد و رانت در شهرداری خود را باز تولید می کند و بعضی از کسانی که در این زمینه ذینفع هستند با تبانی مسیر مدیریت شهری را منحرف می کنند.
حاجتی ادامه داد: برخی با کم و زیاد کردن واژه ها در مصوبات دوره های گذشته شورای این شهر، رانت های میلیاردی ایجاد کرده و همان حلقه ها در دوره شورای پنجم نیز مجددا در حال تکثیر خود هستند.
این عضو شورای شهر شیراز، روزمرگی را یکی از آفت های مدیریت دانست و گفت: نسل جوان مدیر، دیگر فرصت آزمون و خطا ندارد و لازم است در ارتباط با برخی از مسایل قاطعانه تصمیم گیری کند.
این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: تنها فرصتی که برای این نسل باقی مانده این است که در سه حوزه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، برای مرزبندی با جریان های نوکیسه ای که به بیت المال دست درازی می کنند تصمیمات قاطعی اتخاذ کند.
حاجتی بیان کرد: متاسفانه در 15 سال گذشته که گروههایی مبادرت به تخریب بخشی از باغ های شیراز کردند با وجود گزارش های مستند در این زمینه و همچنین مشخص بودن نقش آنان در این تخلف، تا کنون هیچ برخوردی با آنها صورت نگرفته است و مدیرانی که امضای آنها پای این اسناد است، هنوز مسئولیت دارند.
وی از صدور برخی از مجوزها نیز انتقاد کرد و گفت: به ابتذال کشاندن واژه ای چون 'مجوز قانونی' یکی از بزرگترین خیانت ها به مردم این شهر است.
عضو شورای شهر شیراز اضافه کرد: ضوابط میراثی در محدوده های تاریخی مشخص است اما مشاهده می کنیم برای ساخت هتل آسمان که در محدوده بافت تاریخی شیراز قرار دارد بر خلاف ضوابط شهرداری و میراثی، مجوز صادر شده و زمانی که به این وضعیت اعتراض صورت می گیرد به مجوزهای قانونی استناد می شود.
حاجتی، صدور مجوز بر خلاف ضوابط میراث فرهنگی و شهری را نتیجه تبانی ذینفعان دانست و گفت: چگونه ممکن است که این حجم از فساد در شهر رخ دهد و مردم صلاحیت شنیدن گزارش آن را نداشته باشند؟
وی، خواستار رسیدگی مسئولان ذی ربط و دادگستری به این موضوع شد و بیان داشت: باورود مسئولان به موضوع هایی که در پی رانت و فساد ایجاد شده می توان اعتماد فروپاشیده اجتماعی را بازیابی کرد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.