به گزارش ایرنا فاطمه مهاجرانی، روز یکشنبه در سی‌ و‌ چهارمین آیین بزرگداشت مقام معلم در فارس در شیراز بیان داشت: انقلاب ایران حاصل اندیشه افرادی مانند شهید مطهری و علی شریعتی است و نمی توانیم نقش انسان‌هایی را انکار کنیم که جنبش‌های اجتماعی بزرگ را ایجاد می‌کنند.
وی افزود: نقش معلم و پدر و مادر یکسان است، یکی آدمی را به جهان می آورد و دیگری انسان را به عالم نور هدایت می کند، چرا که علم از جنس نور است و خوشا به حال معلمان که در راه نورانی کردن جامعه گام برمی‌دارند.
رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌ پژوهان جوان کشور ادامه داد: کشورهای توسعه یافته جهان به معلم به ‌منزله گران ‌قیمت‌ترین منابع انسانی می‌نگرند و می‌دانند جز از راه تعلیم و تربیت نمی‌توانند از منابع انسانی خود انسان‌هایی خلاق بسازند که سرزمینشان را به کشوری ثروتمند بدل کند.
مهاجرانی افزود: نمی توان انتظار تولید ثروتمند داشت، در حالی‌ که دست روی دست گذاشته‌ایم و نمی‌توان انتظار داشت که کار آفرینی در کشورمان رشد کند اما انسان‌هایی خلاق نداشته باشیم، به بیان دیگر خلاقیت باید پیش از هر چیز دیگری شکل گیرد تا نوآوری و کارآفرینی را در پی خود داشته باشد.
دوازدهم اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد علی مطهری در تقویم رسمی کشور به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.