الماس جشن نیلوفر، یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برخی افراد سودجو به عنوان کارواش سیار و با ادعای استفاده از مواد نانو بخار برای شست و شوی خودرو در این زمینه اقدام به تبلیغات و پخش تراکت در شیراز کرده اند که این عمل آنها غیر قانونی است.
وی اضافه کرد: آنها در تبلیغات خود برای جذب مشتری عنوان کرده اند که با استفاده از این روش از مصرف آب و آلودگی محیط جلوگیری می شود در صورتی که این ادعایی غیر واقعی است.
جشن نیلوفر ادامه داد: کارواش های سیار بر اساس بررسی های به عمل آمده از مواد نانو استفاده نمی کنند بلکه از ترکیبی از مواد شوینده مانند ریکا و سفید کننده ها استفاده می کنند و این شیوه شست و شو به رنگ خود رو آسیب می رساند.
وی تاکید کرد: با این روش مواقعی که ریز گردها بر بدنه خود رو چسبیده باشند و بخواهیم آنها را با مواد نانو غیر استاندارد تمیز کنیم، پارچه تنظیفی که استفاده می شود مانند ابزاری سخت و خشن بر روی خودرو عمل می کند که افزون بر ایجاد خط و خش، به رنگ خودورو نیز آسیب جدی می رساند.
رئیس اتحادیه صنف تعویض روغن و پنچر گیر شیراز ادامه داد: هم اینک تعداد زیادی از مردم که خودروی آنها از این روش آسیب دیده است به اتحادیه شکایت کرده اند و ما نیز از طریق مراجع قضایی پیگیر شکایت آنها هستیم.
جشن نیلو فر با بیان اینکه در کشور های پیشرفته از روش نانو برای شست و شوی خود رو استفاده می کنند، بیان داشت: اقلیم این کشورها فاقد ریزگرد هستند و مواد تمیزکننده نانو با کیفیت بالا و منطبق با استانداردهای جهانی تولید می شود اما واردات این مواد به ایران هزینه زیادی دارد که برای کارواش های سیار مقرون به صرفه نیست.
وی گفت: استفاده از کارواش های سنتی بهترین روش برای شست و شوی خوردوهاست و با توجه به کمبود آب، کارواش های سنتی دارای پروانه کسب در شیراز از آبهای سطحی استفاده می کنند و با تانکر، آب ها را در مخزن ذخیره کرده و پس از تصفیه و زدوده شدن املاح آن، با کف مخصوص، خودرو را شست و شو می دهند که با این روش هم در مصرف آب صرفه جویی می شود و هم به خودرو آسیب نمی رسد.
7368 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.