به گزارش ایرنا نیما زارع، روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته سومین حرم اهل بیت (ع) از یازدهم اردیبهشت‌ ماه همزمان با سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب آغاز می شود، اظهار داشت: برای پاسداشت این هفته، برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و مذهبی متناسب و در شان و جایگاه سومین حرم سوم اهل بیت (ع) تدارک دیده شده است.
وی افزود: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، ما باید بکوشیم تا محور تمام فعالیت‌های فرهنگی استان فارس و به ویژه شهر شیراز را حرم سوم اهل بیت (ع) یعنی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) قرار دهیم و از این ظرفیت به بهترین شیوه ممکن بهره گیریم، برای تحقق این امر باید از همه ظرفیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی شیراز استفاده کنیم.
حضرت سید امیر احمد (ع) ملقب به شاهچراغ و سیدالسادات الاعاظم، فرزند بزرگوار امام موسی کاظم(ع) و برادر بزرگ امام رضا (ع) است.
زارع در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت فرا رسیدن هفته هنر انقلاب اسلامی بر لزوم تقویت هنر تعهدمدارانه و انقلابی که موجب ترویج اصول و ارزش‌های اسلامی می‌شود، تاکید کرد.
بیستم فروردین‌ به مناسبت سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و سرآغاز هفته ای با همین نام است که تا روز بیست و هفتم فروردین ادامه دارد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.