حمزه رستمی آقاجری در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه نوید امید به زندگی که اخیراً برای مردان 76 سال و برای زنان 75 سال و در کل 71 سال عنوان شده، امری شادی آور برای همگان است اما باید تلاش شود مصداق های عینی تحقق آن فراهم گردد.
وی اضافه کرد: از جمله این شاخصه ها توجه به امور بهداشتی و درمانی بازنشستگان کشوری و لشکری است که البته در حال حاضر بیمه تکمیلی بازنشستگان جوابگوی هزینه گزاف درمانی آنها نیست.
رستمی آقاجری با انتقاد از اینکه بیمه تکمیلی کفاف بعضی از خدمات پزشکی و درمانی را نمی دهد،‌ گفت: این بیمه به صورت 2 ضلعی شامل صندوق بازنشستگی کشوری و خود بازنشستگان عمل می کند و لازم است دولت نیز به عنوان ضلع سوم به این پروسه اضافه شود یا نمایندگان، اعتباری در لایحه متمم بودجه برای اجرا در سال جاری پیش بینی کنند.
وی افزود: برای متناسب یا همسان سازی حقوق بازنشستگان در سال جاری، ابتدا در بودجه پیشنهادی دولت به مجلس مبلغ 1000 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که گله مندی بازنشستگان را به دنبال داشت اما با پیگیری های بازنشستگان و هیات مدیره کانون های بازنشستگی کشوری و اهتمام نمایندگان کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه، مبلغ 1000 میلیارد تومان دیگر اضافه و مقرر شد مبلغ 1400 میلیارد تومان نیز از منابع سرجمع بودجه ها و 3400 میلیارد تومان از محل فروش اموال تملیکی به نقل قول از سخنگوی دولت برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تخصیص یابد که قرار شد زمان محاسبه و اجرا از اول فروردین ماه سال جاری باشد.
رستمی آقاجری در ادامه سخنانش با بازگشت به مقوله امید به زندگی در کشورمان و چگونگی تحقق آن، گفت: با توجه به اینکه طی سال های 86 تا 92 به میزان 67 و 7 دهم از قدرت خرید بازنشستگان کاسته شده و اغلب این بازنشستگان به میانگین سن 70 سالگی رسیده و نظر به اینکه همسان سازی حقوق آنها در یک پروسه زمانی 5 ساله تعیین شده، پیداست که با این همه گرفتاری و اینکه دوران بازنشستگی در کشور ما اغلب مقارن با شروع تحصیلات دانشگاهی، ازدواج فرزندان، بیکاری آنها، افزایش مشکلات جسمی و روحی، هزینه های بالای زندگی و هزینه های درمانی و بهداشتی همراه است، بازنشستگان چگونه می توانند امید به زندگی را در خود بارور کنند! بنابراین باید با برداشتن موانع، امید را به زندگی بازنشستگان بازگردانیم.
رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان آموزش و پرورش فارس افزود: با توجه به اینکه در دین مقدس ما به جایگاه بازنشستگان و پیشکسوتان توجه خاص شده، می طلبد که اولاً دولت و مجلس امر همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را پیش از موعد انجام داده و در وهله بعد بیش از این در پرداخت مطالبات معوقه بازنشستگان از جمله مابه التفاوت افزایش حق اولاد و عائله مندی کوتاهی نکنند.
رستمی آقاجری با تاکید بر این که بازنشستگان کشوری و به ویژه فرهنگیان بازنشسته در اغلب دیدارها از ما پاسخ منطقی می خواهند و از جواب های تصنعی، سطحی و تکراری خسته شده اند، بیان داشت: امید به زندگی تنها با حرف زدن و دادن وعده های توخالی و بدون پشتوانه تحقق نمی یابد و باید حمایت از بازنشستگان که عمر و جوانی خود را در سمت های مختلف برای پیشبرد اهداف این مملکت گذرانده و اکنون امید به پشتیبانی دارند، افزایش داد تا از این طریق امید به زندگی آنها برگردانده شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 896420
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.