مصیب امیری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 25 اسفند پارسال تا ششم فروردین ماه جاری، یک میلیون و هشت هزار و 175 نفر از مکان های تاریخی و فرهنگی این استان بازدید کردند.
وی اظهار کرد: پارسال و در مدت مشابه 826 هزار و 937 نفر از مکان های تاریخی فرهنگی فارس دیدن کرده بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: در این مدت، مجموعه فرهنگی حافظیه با 267 هزار و 43 نفر بازدید کننده در صدر مکان های پربازدید فرهنگی و گردشگری استان بوده است.
وی ادامه داد: مجموعه جهانی تخت جمشید با 218 هزار و 912 نفر بازدید کننده در رتبه دوم قرار دارد و مجموعه فرهنگی سعدی با 177 هزار و 123 نفر بازدید کننده در جایگاه بعدی قرار دارد.
امیری بیان کرد: مجموعه جهانی پاسارگاد با 130 هزار و 558 نفر و ارگ کریم خان زند با 93 هزار و 218 نفر بازدید کننده در رتبه های بعدی مکان های پربازدید تاریخی استان فارس قرار دارند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در ادامه گفت: آمار تجمیعی اسکان در واحدهای اقامتی استان از 27 اسفندماه پارسال تا ششم فروردین ماه جاری یک میلیون و 698 هزار و 78 نفر شب بوده است.
وی اظهار کرد: این آمار شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ های موقت، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسراهای ادارات، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی است.
برخی جاذبه های فرهنگی تاریخی فارس مانند باغ ارم (ثبت شده در میراث جهانی یونسکو)، نارنجستان قوام، مسجد نصیرالملک و ... تحت پوشش دیگر دستگاه ها و نهادها است و آمار بازدید از آنها به صورت جداگانه اعلام می شود.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.