به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت الله اسدالله ایمانی در خطبه های نماز جمعه شیراز با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران افزود: وی حامل پیام مخالفت آمریکا با برجام بود.
وی اظهار کرد: آمریکا به دروغ در ظاهر با برجام مخالفت می کند و می گوید که این تفاهم نامه به ضرر این کشور است در حالی که اگر به واقع به ضرر آمریکا بود در بیش از یکسالی که از دوره کنونی ریاست جمهوری این کشور می گذرد از برجام خارج می شد.
امام جمعه شیراز با بیان این که آمریکا از هیاهوها درباره ایران تنها به دنبال امتیازگیری است، اظهار کرد: واشنگتن به دنبال محدود کردن قدرت نظامی و موشکی ایران است و می خواهد امنیت کنونی کشور ما را برهم بزند.
ایمانی بیان کرد: تمام جنجال های آمریکا و همدستانش علیه ایران به این دلیل است که از قدرت کشور ما هراس دارند و با تمام قدرت به دنبال متزلزل کردن این اقتدار هستند.
«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه 14 اسفندماه جاری به ایران سفر کرد.
حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری در دیدار این مقام فرانسوی با تاکید بر ضرورت حفظ برجام در راستای توسعه امنیت، ثبات و همکاری‌های منطقه‌ای گفت: بر هم خوردن توافق هسته ای نقطه پشیمانی همگان خواهد بود و البته ما برای هرگونه شرایطی که مد نظرمان نباشد، آماده خواهیم بود.

** ضرورت پاسداشت خانواده شهدا
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل بنیاد شهید در اسفند سال 57 اشاره و اظهار کرد: بنیاد شهید که به عنوان معاونت ریاست جمهوری در ساختار اداری فعالیت دارد از جایگاهی بسیار والایی برخوردار است و باید به عنوان یک نهاد مقدس که توجه بیشتری نیاز دارد دیده شود.
وی با بیان اینکه شمار زیادی از پدران و مادران شهدا فوت کرده اند یا در دوران پایانی عمر خود قرار دارند، گفت: در مقطع کنونی باید به فرزندان، همسران، خواهران و برادران شهدا رسیدگی کرد و برای آنها حرمت بیشتری قائل شد.
امام جمعه شیراز در ادامه با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت فاطمه زهرا (س) و روز زن، بیان کرد: این بانوی اسلام و دخت پیامبر اعظم(ع) نمونه بارز الگوی یک زن مسلمان است و باید زنان و دختران مسلمان از زندگی این بانو درس بگیرند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
9873
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.