اسماعیل تبادار، روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های مسکن شهری در منطقه سلطان آباد شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: این بوی نامطلوب که در حاشیه روستای سلطان آباد و شرق شیراز به ویژه در فصل تابستان به مشام می رسد ناشی از فاضلاب روزباز شیراز است و نهادهای مسئول در حوزه آبفا باید بکوشند تا این مشکل برطرف شود.
وی گفت: افرادی که به عنوان گردشگر به شیراز سفر می کنند از این بوی بد آزرده می شوند و در حال حاضر وجود این معضل در شان گردشگران و شهر گردشگری شیراز نیست و همه دستگاه های مسئول موظفند ساماندهی این موضوع را دنبال کنند.
استاندار فارس بیان کرد: امیدواریم با تکمیل و بهره برداری از طرح تصفیه خانه شیراز که هم اینک به عنوان یکی از شاخص ترین تصفیه خانه های کشور و مطابق با استانداردهای بین المللی در دست احداث است، این معضل برطرف شود.
تبادار ادامه داد: ما به دنبال استفاده از پساب این تصفیه خانه در زمینه کشاورزی و مصارف دیگر هستیم، مدول های اولیه این تصفیه خانه در دستور اجراست و به زودی به بهره بردای می رسد، مدول های بعدی هم در حال اجراست و اگر این تصفیه خانه به بهره برداری کامل برسد، بوی مشمئز کننده فاضلاب از سلطان آباد و شرق شیراز رخت بر می بندد.
مسافرانی که از شهرهای لارستان، فیروزآباد، فسا، جهرم، نی ریز و استهبان در استان فارس و همچنین مسافران استان های هرمزگان، کرمان و سایراستان های جنوبی و شرقی که ازورودی شرق شیرازبه این کلانشهرفرهنگی وارد می شوند، حد فاصل پلیس راه فسا تا انتهای میدان گلسرخ باید نفس خود را حبس تا بوی مشمئز کننده فاضلاب رودخانه سلطان آباد را رد کنند.
این بوی نامطلوب نه تنها مسافران را می آزارد بلکه همه ساکنان روستای سلطان آباد، کارکنان و مسافران فرودگاه شیراز، کارکنان و پرسنل پاسگاه پلیس راه، کارکنان و مراجعان منطقه ویژه تجاری شیراز، کارکنان نیروگاه سیکل ترکیبی شیراز، ساکنان شهرک سید علاالدین حسین (ع)، بنگاه داران و بارفروشان میدان میوه و تره بار شیراز، اهالی روستای وزیرآباد، حاشیه نشینان، مغازه داران، انبارداران، نمایندگی های خودرو و همه اهالی اطراف بزرگراه شیراز - فسا را آزرده کرده است.
بوی تعفن و مشمئز کننده فاضلاب دراین منطقه به حدی است که سر و صدای آن به کارگروه تخصصی سلامت استان فارس هم رسیده است و مسئولان بارها در این زمینه بر لزوم ساماندهی فاضلاب روباز این منطقه و کنترل آلودگی هایی که به رودخانه خشک شیراز و در نهایت به رودخانه سلطان آباد می ریزد، تاکید کرده اند.
روستای سلطان آباده در فاصله 25 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.