علی همتی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این، عملیات اجرایی چهار طرح صنعتی و معدنی نیز در استان آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از 21 طرح مذکور یک هزار و 842 فرصت شغلی ایجاد خواهد شد که گامی بزرگ در جهت تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال محسوب می شود.
او گفت: این طرح های صنعتی و معدنی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز، منطقه ویژه اقتصادی شیراز و شهرستان های کازرون، نی ریز، سپیدان، قیر و کارزین و آباده اجرا شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس افزود: واحدهای صنعتی و معدنی آماده بهره برداری مربوط به بخش های صنایع فلزی، کاشی و سرامیک، صنایع شیمیایی، کانی غیرفلزی، سلولزی و صنایع آشامیدنی، مواد غذایی و بسته بندی و فرآورده های غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی است.
همتی ادامه داد: از جمله تولیدات این واحدها می توان به آهن اسفنجی، رینگ آلومینیومی خودرو، کاشی ساختمان کفی پرسلانی و کنستانتره کرومیت اشاره کرد.
او افزود: 2 طرح بزرگ صنعتی آهن اسفنجی و رینگ خودرو سازی که با سرمایه گذاری چهار هزار و 750 میلیارد ریال اجرا شده، زمینه اشتغال 465 نفر را فراهم می کند.
همتی ادامه داد: واحد تولیدی کنسانتره کرومیت نیز با ظرفیت سالیانه 30 هزار تن، سرمایه گذاری 35 میلیارد ریال و اشتغالزایی 35 نفر و واحد تولید انواع ورق های کامپوزیت با سرمایه گذاری 360 میلیارد ریال و اشتغال 150 نفر آماده افتتاح است.
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
6122 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.