به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار عصر شنبه در همایش ملی سرطان در شیراز افزود:سازمان ها و تشکل های مردم نهاد باید اینگونه موضوعات را مورد توجه و دقت قرار دهند تا این آلاینده ها از سفره ایرانی حذف شود.
وی ادامه داد:نقش زنان و خانواده ها نقشی کلیدی است که از بدو تولد کودکان می تواند روان آنها را در مقابله با سرطان ایمن کنند و همچنین سبک زندگی مناسبی را پیش روی افراد قرار دهند.
ابتکار گفت: پیشگیری و درمان سرطان بحث مهمی برای جوامع صنعتی و در حال توسعه است و نگرانی های اقتصادی و اجتماعی بسیاری را به بار آورده به طوری که مورد توجه بسیاری از دولت ها نیز قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 شیراز تنها کلانشهر کشور بوده که به دلیل اجرای دقیق دستاوردهای کاهش آلودگی هوا هیچ روز ناسالمی نداشته است گفت: یکی از دستاوردهای دولت یازدهم حذف بنزن بوده که با اقداماتی که در این خصوص در طول دولت قبل انجام شد و براساس پایش صورت گرفته در پایان دولت یازدهم میزان وجود این ماده آلاینده به حد استانداردهای بین المللی نزدیک شده بود.
ابتکار ادامه داد:ترکیبات سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی از عوامل جدی افزایش انواع سرطان است که در تغییر سیستم ایمنی بدن انسان نقش بارزی دارند و بقایای این مواد در فرآورده های کشاورزی و غذایی وجود دارد که با پیگیری وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی ستادی ملی برای کاهش سموم تشکیل شد و سموم آلاینده مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر اقدامات موثری نسبت به کنترل سموم در حال انجام است.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه افزایش وزن در جوامع رو به رشد است و چاقی در شیوع بیماری هایی مثل سرطان تاثیر زیادی دارد اعلام کرد: سبک زندگی نامناسب و بروز اعتیاد به مواد مخدر در افراد نیز از دیگر عوامل افزایش انواع سرطان ها است که باید آگاهی کافی در بین افراد جامعه ، خانواده ها و تشکل های مردم نهاد در این خصوص ایجاد شود و همچنین گفتگو در بین افراد خانواده در این زمینه افزایش یابد.

** 33 هزارزن سرپرست خانوارکشورمی توانند تسهیلات 3 میلیون تومانی بگیرند
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین در حاشیه این برنامه به خبرنگاران گفت:33 هزار زن سرپرست خانواده در کشور برای حل بخشی از مشکلات خود می توانند از تسهیلات قرض الحسنه سه میلیون تومانی با بازپرداخت 24 ماهه استفاده کنند.
ابتکار افزود:کارمزد این تسهیلات 4 درصد است و چنین تسهیلاتی براساس تفاهم نامه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و بانک مهر ایران قابل دریافت است.
مراسم امضای انعقاد تفاهمنامه بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای اجرای «طرح اندوخته بانوان مهر ایران» به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه به زنان سرپرست خانوار چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد و معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مرتضی اکبری مدیر عامل این بانک تفاهمنامه همکاری در این خصوص را امضا کردند.
مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این مراسم گفت: بانک قرض الحسنه مهر ایران یک هزار میلیارد ریال برای اجرای این تفاهم‌نامه اختصاص داده است.
وی افزود: زنان سرپرست خانوار و زنان بدسرپرست می‌توانند با داشتن معرفی نامه از سازمان های حمایتی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مراجعه به شعب این بانک در سراسر کشور، از این تسهیلات بهره مند شوند.
9873 /1876
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.