به گزارش ایرنا حسین آرگیو، یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: از مهمترین این طرح ها می توان به مجتمع فرهنگی و ورزشی زیبا شهر، سالن تیراندازی کوشک میدان و پارک حاشیه ای چنچنه اشاره کرد.
وی ادامه داد: هم اینک 27 طرح بزرگ و کوچک عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی در نقاط مختلف شهر شیراز با اعتباری بیش از پنج هزار میلیارد ریال در دست اجراست.
او اظهار کرد: از مهمترین این طرح ها که دارای پیشرفت 2 تا 90 درصد است می توان به پروژه زیرگذر گلستان، ساختمان مرکزی شهرداری و تقاطع میدان قصردشت اشاره کرد.
وی ادامه داد: با وجود فعالیت های عمرانی بزرگی که در کلانشهر شیراز انجام شده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم و باید بکوشیم که فضای شهر را به سمت فضای قابل زیست سوق دهیم.
آرگیو گفت: شهرداری شیراز اجرای طرح های عمرانی در تمام نقاط شهر به ویژه مناطق محروم را در دستور کار دارد و معتقدیم در برخی حوزه ها از جمله تامین و تجهیز حوزه حمل و نقل و گسترش زیرساخت های آن باید فعالیت های بیشتری انجام شود.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی کمربندی کلانشهر شیراز افزود: وضعیت این محور مطلوب نیست و همین عامل باعث شده که همواره شاهد بروز حوادث ترافیکی در این محدوده باشیم.
او گفت: البته ظرف سال های گذشته اقداماتی در این محور انجام شده اما هنوز کافی نیست و باید به نقطه مطلوب برسد.
وی اظهار کرد: یکی از اقداماتی که باید از سوی اداره کل راه و شهرسازی فارس در کمربندی شیراز انجام می شد، احداث سه تقاطع کمربندی – سفیر، بولوار کمربندی - بولوار مطهری و کمربندی – بولوار قائم است که تاکنون این مهم محقق نشده است.
آرگیو، یکی از مهمترین موانع پیش روی اجرای طرح ها را بحث تملک دانست و گفت: امروز شاهد هستیم که پروژه هایی در گذشته کلنگ زنی شده که این کار بدون در نظر گرفتن شرایط و امکان اجرای آنها انجام گرفته است.
او افزود: برخی طرح ها که در گذشته کلنگ آنها به زمین زده شده برای اجرا نیاز به تملک های زیادی دارد اما هیچ تملکی انجام نشده است.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.