محمد رضا عالی منش، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدون تردید وضع قوانین سختگیرانه تر و برخورد جدی تر با متخلفان از جمله راهکارهای کاهش حوادث رانندگی است.
وی، آمار بالای جان باختگان حوادث ترافیکی در فارس را زیبنده این استان فرهنگی ندانست و گفت: یکی از بهترین راهکارها برای کاهش این حوادث، فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
عالی منش افزود: باید دید که چرا در رانندگی حداقل فرهنگ تعارف را رعایت نمی کنیم و اجازه نمی دهیم که خودروهای دیگران قبل از ما حرکت کنند.
او بیان کرد: شمار قابل توجهی از کشته های حوادث ترافیکی را جوانان تشکیل می دهند زیرا آنها به دلیل شور و هیجان جوانی در حین رانندگی با خودرو و موتورسیکلت، بدون توجه به قوانین و رعایت اصول ایمنی دست به حرکت های خطرآفرین می زنند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی فارس ادامه داد: باید این هیجان های جوانی کنترل شود و با ایجاد فضاهایی مانند پیست های اتومبیلرانی و موتورسیکلت سواری، اجازه دهیم که جوانان هیجان های خود را به جای جاده ها، معابر عمومی و پیاده روها در این پیست ها تخلیه کنند.
عالی منش، در بخش دیگری از مطالب خود به برخی از درخواست های دست اندرکاران پایگاه های اورژانس از مردم اشاره کرد و گفت: ماموران اورژانس تا قبل از رسیدن به محل حادثه پرسش هایی از فردی که با اورژانس تماس تلفنی گرفته دارند که دقت در پاسخگویی به آنها، کمک موثری به ماموران ما برای ارایه خدمات خواهد کرد.
وی افزود: همکاری رانندگان با آمبولانس های اورژانس و بازگذاشتن مسیر برای حرکت سریع تر آنها برای رسیدن به محل حادثه، همکاری مردم با ماموران اورژانس و دخالت نکردن در وظایف آنان از جمله مواردی است که در خدمات رسانی سریع به مصدومان و نجات جان آنها تاثیرگذار است
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی، فرمانده انتظامی فارس، شانزدهم مهرماه 96 اعلام کرد: در 6 ماه نخست امسال، 774 نفر در حوادث رانندگی این استان جان خود را از دست دادند. وی همچنین گفت که فارس در تصادفات جاده ای رتبه اول کشور را دارد.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.