محمدرضا معینی چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:‌برای توسعه پایداردر این روستا و حل بیکاری بحث ایجاد مشاغل خانگی و تولید صنایع دستی بر مبنای فرهنگ این روستا برنامه ریزی شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی کازرون گفت:‌ این اداره آمادگی دارد مجوز ایجاد اقامتگاه های گردشگری در این روستا را صادر کند که راه اندازی هر اقامتگاه برای چهار نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.
معینی افزود:‌روستای دوسیران در سلسله جبال زاگرس از نظر اقلیمی به روستای چهار فصل هم معروف است چون هم محصولات سردسیری و هم گرمسیری در آن بدست می آید.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشکری کازرون گفت روستای تاریخی دوسیران با بافت های تاریخی و کهن در سال 91 به عنوان روستای هدف گردشگری به ثبت رسید.
وی افزود: در این روستا 14 اثر تاریخی و سکونتگاهای قبل از تاریخ در ارتفاعات قرار دارد که از جمله می توان بنا و گچبری آثار چهارصفه و قبرستان های قدیمی و تعداد زیادی شیر سنگی در قبرستان های این روستا را نام برد.
معینی گفت:‌ اقداماتی برای معرفی بیشتر این روستای هدف گردشگری انجام شده و یا در دست انجام است که تهیه طرح جامع این روستا بر اساس موقعیت اقلیمی از آن جمله است.
کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
خبرنگار:‌ناصر درخشنده ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
7372/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.