دکتر علی اصغر خالقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : زوج نیک اندیش فسایی ساکن تهران هستند و بیش از 100 میلیارد ریال از دارایی های خود را به نیت استفاده برای کمک به امر آموزش و پژوهش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهرستان فسا، کمک به درمان بیماری‌ها بویژه بیماری اطفال و کمک به ساخت بیمارستان و مراکز درمانی وقف کردند.
وی بیان کرد: این واقفین از فرزندان و نوادگان شیخ الرئیس فسا هستند که اسناد موقوفه های خود را که شامل 2 دستگاه آپارتمان در الهیه تهران، یک قطعه زمین ویلایی در بندرانزلی استان گیلان، 2 دستگاه خودرو و همچنین مقداری طلا و جواهرات بود اهدا کردند.
خالقی ضمن تشکر از این اقدام خداپسندانه بیان داشت: برای قدردانی و ماندگاری نامی از این واقفین گرانقدر یک مرکز درمانی به نام آنها نامگذاری می شود و در آینده نزدیک مراسم تجلیل از واقفین و خیرین سلامت در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار خواهد شد.
این مقام گفت:‌نیت واقفین بر این است که اموال فوق بعد از فوتشان در اختیار دانشگاه قرار گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی فسا با تجلیل از واقفان و افراد نیک اندیش که نیازهای روزرا درنظرمی گیرند و برای وقف همت والایی دارند افزود:بهتر است سنت حسنه وقف براساس نیازهای روز جامعه به ویژه در مسائل فرهنگی، درمانی، تعلیم و تربیت انجام شود.
شهرستان فسا در 130 کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد.
خبرنگار : نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.