به گزارش ایرنا یدالله رحمانی، عصر یکشنبه در نشست کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس در شیراز افزود: بر اساس ماده 50 برنامه ششم توسعه، دولت مکلف است که تا پایان برنامه ششم، بخشی از ظرفیت برق کشور به میزان پنج هزار مگاوات را از انرژی تجدید پذیر تامین کند که سهم استان فارس 300 مگاوات یعنی 6 درصد، تعیین شده است.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس نامه ابلاغی شرکت توانیر، تا پایان برنامه ششم، ظرفیت تولید برق گازی نیروگاه های کوچک باید به 2 هزار مگاوات برسد که سهم استان فارس از این رقم 120 مگاوات است.
رحمانی بیان کرد: کل موافقت نامه های صادر شده دارای اعتبار در زمینه نیروگاه های خورشیدی در فارس 71 موافقت نامه است که با اجرای آنها در سراسر استان، شاهد تولید 553 مگاوات برق خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: همچنین با اجرای 82 نیروگاه گازی که موافقت نامه های آنها در استان صادر شده، 704 مگاوات برق در فارس تولید خواهد شد.
وی، مجموع مجوزهای صادر شده دارای اعتبار برای نیروگاه های مقیاس کوچک خورشیدی و گازی در فارس را 153 نیروگاه برشمرد و افزود: این نیروگاه ها توانایی تولید یک هزار و 257 مگاوات برق را خواهند داشت.
رحمانی ادامه داد: با هدف حمایت از نیروگاه های تجدید پذیر، تمام دستگاه های صادر کننده مجوز موظفند که با کوتاه کردن فرایند صدور مجوز و حمایت های همه جانبه، روند سرمایه گذاری در این زمینه را شتاب بخشند.
وی گفت: با توجه به محدودیت بودجه عمرانی کشور و لزوم استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران داخلی و خارجی، به تمام دستگاه های استان تاکید شده که مجوزهای مورد نظر سرمایه گذاران را که طرح های آنها دارای توجیه فنی و اقتصادی است، بدون استثناء و حداکثر ظرف 2 هفته صادر و موانع و مشکلات احتمالی فرا روی سرمایه گذاران را نیز به سرعت رفع کنند.
6122 /6118
خبرنگار: سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.