سناریوی این پرونده زمانی کلید خورد که دختر جوانی به پلیس مراجعه کرد و به طرح شکایت از خواستگار خود پرداخت.
وی که یک دختر ثروتمند است و به راحتی فریب یک پسر جوان را خورده در شکایت خود گفت: چند وقت پیش از طریق فضای مجازی با پسر جوانی آشنا شدم. از همان لحظه آشنایی به من پیشنهاد ازدواج داد و گفت که پزشک بوده و قصد ازدواج با من را دارد. من هم شرایط زندگی ام را برای او توضیح داده و گفتم که خارج از کشور زندگی می کنم. او هم قبول کرد.
از همان روزهای نخست آشنایی چرب زبانی می کرد. خیلی غافلگیر شدم و احساس میکردم بهترین پسر دنیاست. او میگفت که پزشک است و در کارهای پزشکی خبره است. او مدتی قبل از من خواست که به ایران برگردم تا همدیگر را ملاقات کنیم.
وی ادامه داد: پس از دو ماه آشنایی از طریق فضای مجازی و با دیدن عکسهایی از وی مجذوبش شدم و در پی وعده ازدواج جهت ملاقات حضوری و آشنایی بیشتر به ایران آمدم و طی چندین مرحله در مشهد و تهران او را ملاقات کردم. بعد از جلب اعتمادم نقشه کلاهبرداری خود را به اجرا گذارده و با طرح اینکه قصد وارد کردن تجهیزات پزشکی به کشور را دارد و برای این کار نیازمند 16 میلیارد ریال است، از من تقاضای همکاری داشت ، من هم فریب خورده و مبلغ مذکور را به صورت دلار در اختیار او قرار دادم.
بعد از دریافت پول ناپدید شد و دیگر پاسخگوی تماسها و پیامهایم نبود در اینجا بود که به کلاهبرداری پی برده و شکایت کردم. اوکه زمانی از عشق و دوست داشتن حرف میزد مرا تهدید میکرد و همه حرفهایش دروغ بود. او فریبم داد و من طعمهای برای نقشه اخاذی او بودم. برای همین تصمیم گرفتم از او شکایت کنم.
پس از شکایت این دختر جوان دستور تحقیق در این پرونده صادر شد تا با ردیابی و بازداشت متهم زوایای پنهان پرونده آشکار شود. رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و پس از بررسی و اقدامات فنی بر روی پرونده فوق ، صحت ادعای شاکیه تایید و متهم در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.
در ابتدای بازجویی متهم منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکیه شد اما بعد از رویارویی با ادله مجرمانه خویش به اتهام وارده اقرار کرد و گفت در شبکههای اجتماعی خود را پزشک و وارد کننده تجهیزات پزشکی معرفی میکرده و پس از آشنایی با قربانیان و سوءاستفاده از احساسات آنها اقدام به کلاهبرداری کرده است.پس از تکمیل پرونده، متهم به مراجع قانونی سپرده و در نهایت راهی زندان شد.
هشدار پلیس
هرگز فریب افراد ناشناس را نخورید و به هیچ عنوان با افرادی که در شبکههای اجتماعی آشنا می شوند
اعتماد نکنید.
استفاده از عناوین و مشاغل خاص و جعلی از ترفندهای مجرمان سایبری در این فضا است این مجرمان با این شگرد و به دام انداختن کاربران از آنها کلاهبرداری کرده و حتی در برخی موارد بعد از به دست آوردن اطلاعات، عکس و فیلم شخصی و خصوصی اقدام به اخاذی از کاربران میکنند. از این رو کاربران باید بسیار دقت کنند و فریب وعدههای دروغین مجرمان سایبری را در این فضا نخورند و به هیچ وجه اطلاعات مهم و محرمانه خود را در اختیار این کاربران با هویت جعلی قرار ندهند.
متأسفانه امروزه دختران به راحتی فریب میخورند و پسران تبهکار نیز دختران ساده لوح را سوژه قرار میدهند ودر نقش خواستگار به اجرای توطئه شوم خود که عمدتا اخاذی و باجگیری است، میپردازند.بسیاری از این دختران هم از ترس حاضر به شکایت نمیشوند و متأسفانه بیشترفریب میخورند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 755626
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.